Avatar billede oli10b Nybegynder
09. september 2014 - 08:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lyd hakker på PC

Jeg er igang med at fixe en computer for en ven, men er gået lidt i stå.

Lyden på hans PC hakker, når han afspiller musik, ser youtube-film og egentlig alt hvad der har med lyd at gøre. Det kan komme med dages mellemrum, men for det meste er det ca. hver 30 sekund.

Jeg har prøvet at afinstallere og derefter opdatere hans lyddriver, dog uden held.

Hvad kan man mere prøve at gøre, for at løse problemet?

Det er en Bærbar med Windows 7.
Avatar billede jokkejensen Novice
09. september 2014 - 11:44 #1
Lyder som en Windows update fejl, har du drivere liggende derfra ?
Avatar billede oli10b Nybegynder
09. september 2014 - 11:48 #2
Nej driveren er hentet direkte fra producentens hjemmeside
Avatar billede PrOz Nybegynder
09. september 2014 - 13:27 #3
Gå i enhedshåndtering, og fjern lyddriverne, de skulle gerne installer sig selv efter et par minutter eller en genstart :)
En geninstallering af drivers løser ikke problemet, hvis det er firmware driverne den er gal med :) så fjern lyddriverne i enhedshåndtering :)

Hjalp det?
Avatar billede oli10b Nybegynder
09. september 2014 - 13:32 #4
Lyd driverne har prøvet været fjernet i enhedshåndtering. Og firmwaren er up to date.
Avatar billede PrOz Nybegynder
09. september 2014 - 14:06 #5
Kan du evt poste hvad for et lydkort og driver den har? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2014 - 17:58 #6
På Youtube skal Adobe Flash player vel være installeret og fungere korrekt for at få det til at virke optimalt.

Som afspiller bruger jeg VLC mediaplayer, der har en masse codec med i installationen.
Avatar billede oli10b Nybegynder
09. september 2014 - 18:06 #7
De ter ikke kun youtube og VLC som ikke virker på hans PC. Vi snakker også afspilning af CD´er i itunes/media player og film.
Avatar billede PrOz Nybegynder
10. september 2014 - 09:46 #8
Prøv at undersøge hos lydkort udbyderen, om de har haft ligene oplevelser med samme lydkort..
Avatar billede oli10b Nybegynder
10. september 2014 - 09:51 #9
Ja tak, tror ikke vi kommer videre med dette. Må selv prøve at gå i dybden med det.