Avatar billede GiacomoTito Nybegynder
09. september 2014 - 14:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Promblemer med Java i Internet Explorer

Jeg kan ikke få java til at virke i internet explorer. Jeg har opdateret alt og oplever ingen problemer i Chrome eller Firefox. Der kommer aldrig en security prompt op. På javatester.com får jeg ikke engang en fejlmelding. Det er som om, den slet ikke kan få adgang til java.

Jeg bruger Windows 8.1, internet explorer 11 og jeg har forsøgt: af- og geninstallere java, nulstille alle indstillinger i explorer til standard og slette midlertidige filer i java.

Hjælp ....
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2014 - 15:28 #1
via http://www.java.com/en/download/manual.jsp
hent/kør BÅDE Windows Offline (32-bit) OG Windows Offline (64-bit)
Avatar billede GiacomoTito Nybegynder
09. september 2014 - 15:45 #2
Det er jeg opmærksom på, det har jeg allerede. Det glemte jeg lige at skrive - beklager!
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2014 - 16:02 #3
tandhjul i top/højre - vælg Administrer tilføjelsesprogrammer
i venstre del vis: Alle tilføjelsesprogrammer
tjek i højre del, at under oracle - alt skal være aktiveret.
Avatar billede GiacomoTito Nybegynder
09. september 2014 - 16:27 #4
Der står tre programmer under Oracle i tilføjelsesprogrammer:
Java(tm) Plug-in SSV Helper (32-bit og 64-bit)
Java(tm) Plug-in 2 SSV Helper (32-bit og 64-bit)
Sun Java Console (32-bit)

De to øverste stod som deaktiverede, men jeg har aktiveret dem. Det har ikke løst noget. Men måske er problemet, at der ikke står 64-bit under den nederste? Jeg har installeret den og den fremgår også af oversigten under installerede programmer i kontrolpanel. Når jeg vil re-installere den, skriver den at den allerede er installeret.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2014 - 16:49 #5
jeg har ikke Console, men
isInstalled Class og
Deployment Toolkit
og så
Java(tm) Plug-in
Java(tm) Plug-in 2
alle med (32-bit og 64-bit)

i windows: kontrolpanel/java
fanebladet Security:
hak i 'enable java...'
level er High
fanebladet Advanced:
default java for browsers - der er hak i IE (men grå)
Secure Execution... - hak i alle pånær den sidste.
Avatar billede GiacomoTito Nybegynder
09. september 2014 - 17:40 #6
Jeg har det samme som dig i alle indstillinger i kontrol/java.

Jeg har prøvet at finde ud af, om man kunne/skulle installere Deployment Toolkit og/eller isInstalled Class, men jeg kan ikke se, at man kan downloade dem nogensteder.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2014 - 17:49 #7
De er ikke nødvendige. Bare en del fra et udviklingsmiljø, jeg havde inde på et tidspunkt.
Jeg har så ingen idé til, hvad der ellers kunne være galt.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
11. september 2014 - 15:52 #8
Når jeg opdatere JAVA plejer jeg at anvende denne smarte side.
https://ninite.com/

Der sætter jeg flueben i JAVA og trykker Get Installer. Luk alle browsere og kør filen.

Du kan vælge andre programmer også.
(De fleste er open source gratis programmer. Hvis man holder musen over vil man kunne se hvis det kun er en trial version.)

Hvis der findes en opdatering i forhold til det du har på maskinen installere den det. Hvis det er uptodate springes det ganske enkelt over.
Den klare alt. Det fåes ikke nemmere.
Avatar billede GiacomoTito Nybegynder
11. september 2014 - 18:37 #9
Det er smart. Den tror jeg, jeg vil benytte fremover. Den bekræfter også, at min java er opdateret
Avatar billede claes57 Ekspert
11. september 2014 - 18:43 #10
Den løser bare ikke problemet? Fokus!
Avatar billede GiacomoTito Nybegynder
11. september 2014 - 19:21 #11
Nu har jeg i mellemtiden fået problemer med Chrome - ikke java-relateret - og har ikke kunne reinstallere. Den melder en ukendt fejl. Jeg tænker, at der måske er en sammenhæng.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
11. september 2014 - 19:24 #12
Jeg må desværre være dig svar skyldig så. Lyder meget underligt med din maskine. Hvornår er det sket? ... hvis det er kort tid siden kunne man måske være heldig at sætte maskinen tilbage i tid via windows gendannelses funktion. Og så køre java installation igen og se om det er væk herefter.
Det er nok sidste svar jeg kan giv. Men vær OBS på at alt man har installeret i mellemtiden vil blive fjernet fra maskinen.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. september 2014 - 19:40 #13
prøv http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.htmlnår den har lavet det almindelige - inkl backup af regdb - så er der til sidst en reparation. Den retter også fejl i windows store. Bare kør, hvad den foreslår.
Avatar billede GiacomoTito Nybegynder
11. september 2014 - 22:05 #14
Jeg prøvede den, og kørte den slavisk, men det hjalp desværre ikke. Måske jeg efterhånden kun har en windows reinstallering tilbage ...
Avatar billede GiacomoTito Nybegynder
10. oktober 2014 - 10:25 #15
Jeg måtte bide i det sure æble og re-installere ...