Avatar billede kbredal Praktikant
10. september 2014 - 10:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nogle .mp4 filer kan ikke afspilles

Jeg har en folder med alle mine video filer fra min telefon, som er en Xperia Z.

Videofilerne er i .mp4 format, alle i samme opløsning (1920x1080) og alle i samme framerate (29fps)

Fra den ene dag til den anden gik jeg fra at have en mappe med thumbnails preview til at kun nogle filer viste thumbnail, og kun de filer kunne afspilles.

Jeg tror det skete, efter jeg geninstallerede styresystem, som lå på en anden disk.

Jeg har prøvet diverse mediaplayers, codec pakker som K-lite, lægge filerne tilbage på telefonen for at se om jeg kunne afspille dme derfra, hvilket jeg ikke kunne. Jeg har prøvet at konvertere filerne til et andet format, men det fejler også altid

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, og den ene video er fødslen af min datter :-/

Jeg vil gøre ALT for at få videoerne til at virke.

Mine specs
Win7 64bit
VLC Player
Window Media Player
Mediaplayer classic
Avatar billede kbredal Praktikant
10. september 2014 - 11:03 #1
Jeg har også prøvet at uploade en video til Youtube for at se om deres konverteringssystem, mirakuløst skulle få den til at virke, men uden held :-/

Sådan her ser mappens indhold ud. De fleste videofiler har ikke thumbnail, men de sidste har. Alle videoer er overført på samme tidspunkt.
http://s28.postimg.org/ockenwbgd/Capture.png
Avatar billede Antlars Novice
10. september 2014 - 12:10 #2
Du kunne jo prøve med en enkelt fil og dette program:
http://www.alt-til-windows.dk/?FileRepair/Reparation/Programmer/1251
Avatar billede eurositi Ekspert
10. september 2014 - 12:51 #3
Det lyder som om filerne på én eller anden måde er blevet beskadiget. I hvert fald lyder det, som om filerne ikke længere genkendes som videofiler. Har du prøvet at afspille filerne fra en anden PC?

MediaInfo (http://sourceforge.net/projects/mediainfo/) skulle gerne kunne fortælle dig hvilket video- og lydformat, som bemeldte MP4-filer indeholder. Hvis det er en Xperia Z1, så optager den i helt i H.264 (MPEG4 AVC) og med almindelig AAC stereolyd.

Dette er et fuldstændig standardiseret format, som burde kunne afvikles på enhver computer, hvis K-Lite, Haali Media Splitter eller blot VLC er installeret.
Avatar billede PrOz Nybegynder
10. september 2014 - 12:52 #4
Du kan evt. prøve at installer den universale codex-pack "K-Lite" se om det ikke hjælper på det :)
Avatar billede kbredal Praktikant
10. september 2014 - 13:29 #5
Har lige prøvet det. Den siger der ingen fejl er og at filen derfor ikke er repareret.
Avatar billede kbredal Praktikant
10. september 2014 - 13:30 #6
Har lige prøvet det. Den siger der ingen fejl er og at filen derfor ikke er repareret.
Avatar billede kbredal Praktikant
10. september 2014 - 13:36 #7
Nå, jeg troede den svarede i forlængelse af tråden.

Antlars: Prøvede at reparere, Den siger der ingen fejl er og at filen derfor ikke er repareret.

eurositi: Prøvede mediainfo, og den sagde at det var en mpeg4 fil. Vedlægger screenshot, måske giver det mening for dig?
http://s29.postimg.org/7531tj713/debug.jpg

PrOz: Jeg har prøvet K-lite, samt media player classic, og en masse andre codec pakker. Da jeg kan spille nogle af filerne, tror jeg dog ikke det er codec, og hvis K-lite ikke har et codec der virker, så er der desværre nok endnu mere der tyder på beskadig filer?
Avatar billede eurositi Ekspert
10. september 2014 - 21:54 #8
Jeg sammenlignede dit skærmdump fra MediaInfo med en MPEG4 video optaget på min egen Xperia Z1. Der er ÉT tag, som er specielt i din fil:

Xtra - WM/MediaClassPrimaryID

Dette tag burde slet ikke være der, og det er formentlig på grund af dette, at filen ikke genkendes af medieafspillere.

Jeg bliver ikke meget klogere af den officielle beskrivelse af tagget: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/dd757959(v=vs.85).aspx

Det burde være muligt at fjerne det med denne ID3 tag editor, men jeg har ikke haft lejlighed at teste det selv:
http://sourceforge.net/projects/aite/

Held og lykke - og lad høre fra dig igen.

Hvis ikke det virker, er der andre muligheder. Filen har dén størrelse, den skal ha', og alle de øvrige tekniske metadata ser normale ud.
Avatar billede kbredal Praktikant
11. september 2014 - 08:02 #9
Jeg tror du har fundet fejlen, dog kan jeg ikke finde ud af at fjerne dette tag. Efter lidt googling fandt jeg en forum tråd, hvor folk havde samme problem, og der er en der har lavet et cscs script som skulle rette denne fejl, men hvordan kører jeg dette?

It is wmpnetwk.exe (Windows Media Player Network Sharing Service) writing and corrupting our files. It adds 2 "tags" to the UDTA box in the file.

It does it whenever you do something to the MP4 file in explorer, in my case it was renamíng the files that caused WMP to rewrite them. WTF? Who needs malware when you have WMP.

I wrote a C# script that removes the WMP tags from the MP4 files, making them playable again:

http://pastebin.com/VJgi20vP

You can either compile as an exe or run it with cscs.exe.
Avatar billede kbredal Praktikant
11. september 2014 - 08:03 #10
Nogen der ved hvordan jeg kører denne type script? Har google det, men ble3v på ingen måde klogere :-/

http://social.technet.microsoft.com/Forums/lync/en-US/74adc717-7778-45d6-a779-573eaab9cd30/mp4-file-corruption
Avatar billede eurositi Ekspert
11. september 2014 - 23:31 #11
Jeg prøver at hitte ud af det, men kan du i mellemtiden prøve, om dette klassiske program til redigering af tags i både mp3, mp4 filer m.fl. kan bruges til at vise - og rette (slette) - det famøse "Xtra" tag?

http://www.mp3tag.de/en/

Indlæs den/de famøse MP4-filer i programmet. Markér filen. Kig under topmenupunktet "Konvertér" og vælg "Tag -> Tag" og se, om Xtra tagget kan vælges under "Felt". Klik på pilen til højre for feltet og vælg enten "Remove" eller "Remove all".