Avatar billede Erik R Mester
10. september 2014 - 12:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan man beskytte dele af et Google site med password

Er det muligt at beskytte enkelte sider i et Google websted med adgangskode.
Webstedet skal helst være tilgængeligt også for brugere uden Google-konto.
Venlig hilsen
Erik
Avatar billede conz Juniormester
14. september 2014 - 00:42 #1
Du kan bruge "Page-level permissions", ved at, på dit site, trykke Indstillinger -> Sharing and Permissions, også "Page-level permissions" i øverste, højre hjørne.
Se evt her: http://i.imgur.com/o5SwlLL.png

Her kan du så sætte adgang til de enkelte sider. Det kan dog desværre ikke lade sig gøre, uden at de brugere har en Google konto.
Avatar billede Erik R Mester
14. september 2014 - 22:34 #2
Tak for svar; jeg kendte lidt til "Page levels permissions", men det opfylder ikke helt det jeg efterlyser - at give adgang kun med et kodeord - ikke krav om Google-konto.

Jeg er også lidt usikker på hvordan "Page levels permissions" virker.
Se fx:
"Making your site public can essentially override your page-level permissions.
Visitors to your site will always be granted the highest level of access available to them, even if you've deleted them from a specific page."
Kilde: https://support.google.com/sites/answer/1387652

En mulighed er selvfølgelig at oprette beskyttede sider i Google Docs og indsætte link på webstedet, men også skal man have en Gopgle konto - tror jeg - for at få adgang til beskyttede sider.
Venlig hilsen
Erik