Avatar billede marimse78 Nybegynder
10. september 2014 - 12:57 Der er 1 kommentar

Lave billede med element i Photoshop

Jeg skal have lavet en boks til en hjemmeside, der består af et billede med noget grafik/tekst henover.
Selve billedet skal være 6,4*6,5 cm (252*255 pix). Når selve grafikken (en sort bjælke der skal være hen over og rage lidt ud over billedkanten) skal størrelsen være 6,7*6,5 cm (262*255)
Hvordan løser jeg bedst det i photoshop?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
10. september 2014 - 13:57 #1
Gem billedet i PNG format, som understøtter transparens.
Vælg Billede/Lærredsstørrelse (CTRL ALT C) 262x255 pixel.
Gør de hvide kanter transparente med værktøjet Magisk Viskelæder.
Opret et nyt lag til grafikken over billedet.