Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2014 - 17:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SSD vs HDD (Støj forskel)

Vil blot høre om folk som har en ssd (I må godt oplyse hvilken)
kan be- eller afkræfte om en SSD er mere lydløs end en hdd?
Eller om den larmer mindst lige så meget når den arbejder?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2014 - 18:43 #1
Nu synes jeg ikke, at en nyere Sata HDD støjer af betydning, men jeg har en SSD Samsung Evo 840, og den siger selvfølgelig ikke noget, når der ikke er moter og læsehoved i den. Og så arbejder rigtigt hurtigt.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2014 - 20:17 #2
ssd er 100% lydløs.
hd kan høres.
begge kan blive lidt varme (hd mere og hurtigere), så en anden blæser går i gang i kabinet - den vil kunne høres.

og i øvrigt: en hd-maskine dør hvis den tabes fra en vis højde hvis den er kørende - en ssd er ligeglad (ok ikke fra 50 meter og ned på betongulv)

Hvis du smadre en disk, så er en hd billigere at redde enkelte data fra, da teknologien er standard. Det vil være dyrt i begge tilfælde.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2014 - 22:44 #3
Godt at få bekræftet :-)

SSDen er til min nas, den skal fungere som systemets drev og derfor er det mest vigtige at den er lydløs og derudover vil jeg sikre mig at diskene med data ikke laver unødvendige ting.

Jeg har kigget på følgende SSDer

SanDisk.: SDSSDRC-032G-G26
Kingston: SS200S3/30G

Jeg har ingen erfaringer med SSDer, men der er vel ikke den store forskel fra en traditionel harddisk mht brug? (har læst at Sandisken var til win7 og 8, men antager den os vil spille sammen med linux?)
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2014 - 01:25 #4
Nej der ingen forskel i brug, men nogle SSD er lidt hurtigere end andre.
Og ja det er det samme med Linux, det er kun et spørgsmål om formatering.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. september 2014 - 10:20 #5
Okay super! :-D

I må godt begge smide et svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2014 - 11:41 #6
Jeg samler ikke:-)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. september 2014 - 23:30 #7
Lukker, da jeg ikke har fået et svar.