Avatar billede scasn1 Juniormester
10. september 2014 - 18:50 Der er 8 kommentarer

Glemt password - administrator-kode - hjælp...

Årh...før eller siden måtte det jo ske. Har før fået god hjælp herinde vedr. virus-problemer. Måske kan nogen hjælpe igen.

Jeg har glemt passwordet til min gamle PC. Det er faren ved at skifte password og så ikke bruge PC'en i en rum tid.

Er der noget jeg kan gøre?

Hint-spørgsmålet hjælper mig ikke. Jeg har tastet alt hvad jeg kunne komme i tanke om som evt. ku' matche.

Så er der måske kun tilbage at reinstallere Windows eller lign? Det har jeg jo ikke meget lyst til nu når jeg netop skal bruge en fil på computeren.

Håber virkeligt at der er nogen som kan hjælpe.

Takker

Scasn

P.S. jeg må vist finde en password-reminder til fremtidigt brug. Man drukner jo i passwords nu til dags med alle de log-in til det ene og det andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2014 - 19:03 #1
På Hirens boot cd ligger der programmer til dette:
http://www.eksperten.dk/guide/1463
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2014 - 19:06 #2
Offline NT Password Changer burde kunne klare opgaven for dig
Avatar billede scasn1 Juniormester
10. september 2014 - 19:32 #3
Tak for de foreløbige svar-indlæg.

Er der mon noget freeware man kan downloade til formålet?

Jeg glemte at sige at vi har adgang til PC'eren via min partners bruger-log-on. Måske gør det opgaven nemmere? :-!

Scasn
Avatar billede scasn1 Juniormester
10. september 2014 - 19:40 #4
..og faktisk ville jeg spørge om der er en butik hvor man kan gå hen og få det ordnet. Betaler gerne nogle hundrede kroner for et 'quick-fix'.

Jeg tænker at det med at hente programmer, gemme filer, BIOS osv. hurtigt bliver kompliceret og langvarigt qua min manglende erfaring.

Scasn
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2014 - 19:47 #5
Du kan hente programmet her kvit og frit.
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Avatar billede jacla Nybegynder
10. september 2014 - 20:22 #6
Ellers

1.Klik på knappen Start , og skriv derefter cmd i søgefeltet.
Højreklik på cmd på listen over søgeresultater, og klik derefter på Kør som administrator.

2. Skriv net user administrator /active:yes ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.

3. Skriv net user administrator <adgangskode>, og tryk derefter på ENTER.

Udskift pladsholderen <adgangskode> med den adgangskode, du vil angive til administratorkontoen.
Skriv exit, og tryk derefter på ENTER. Log af den aktuelle brugerkonto.

mvh

Jan
11. september 2014 - 05:20 #7
Generelt: Hvilket Styresystem ?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2014 - 10:47 #8
#6 Du mangler at fortælle hvordan man sletter en overadministrator konto.

2. Skriv net user administrator /active:no ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.

@scasn1 Ophcrack er let at bruge, men fungere ikke i Windows 8.
http://ophcrack.sourceforge.net/