Avatar billede ZeBa Ekspert
10. september 2014 - 22:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af video fra kamera til pc

Jeg har lånt et Canon video kamera, som optager på sådanne små bånd.
Hvilken slags software skal jeg bruge til at overføre optagelser, som jo altså er analoge.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2014 - 22:59 #1
et videoredigeringsprogram som Premiere, eller Avid Studio
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. september 2014 - 23:07 #2
Burde Videopad ikke kunne klare det?
Avatar billede kurtba Ekspert
11. september 2014 - 23:22 #4
Først skal du sikre dig, at din pc har indbygget grabber. Det er de færreste der har det, men så kan du i stedet købe
http://www.edbpriser.dk/av-capture/terratec-grabby-av-kort-id-554532.aspx
Der følger også et program med (magix) som bruges til selve optagelsen.
Jeg har selv denne model og har brugt den til at overspille film fra alm. vhs og fra video 8, og det i en ganske udmærket kvalitet.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. september 2014 - 06:55 #5
kurtba: jeg skal ikke overspille fra video, men fra kamera.
Jeg har de kabler jeg skal bruge og nu har jeg downloadet Movie Maker, som skulle kunne bruges til det, men jeg ved ikke hvad jeg så skal gøre. Der findes en funktion, der hedder "Imoport from device", men den kan ikke finde kameraet.
Avatar billede kurtba Ekspert
13. september 2014 - 00:13 #6
Mon ikke dit problem er, som jeg skrev, du mangler grabber delen.
Jeg kunne godt se, at det var fra kamera, og det skrev jeg også, at jeg har brugt det til (video 8) udover at overspille fra alm. vhs.
Den Terratec jeg henviser til har både grabberdel og program.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2014 - 03:16 #7
Jeg troede, at mit problem er, at min software ikke kan finde kameraet, men problemet er, at man skal bruge et kabel med fire-et eller andet (kan aldrig huske navnet) i begge ender, og min pc har ikke sådan et stik, så jeg har købt et nye kamera.

I øvrigt købte jeg for nogle år siden det kabel, som er her:
http://www.edbpriser.dk/av-capture/terratec-grabby-av-kort-id-554532.aspx

til at digitalisere mine videobånd, men jeg fandt aldrig ud af, hvordan jeg skulle gøre det. Er det Magix, jeg skal bruge, og hvor finder jeg det?
Avatar billede kurtba Ekspert
13. september 2014 - 16:20 #8
Gad vide om du læser hvad man skriver?
Jeg har 2 gange henvist dig til at købe et grabberkort og nu viser det sig, at du rent faktisk har dette grabberkort.
Du skal, som jeg også har skrevet tidligere, bruge Magix til at hente filmen over med (grabbe filmen).
Programmet ligger på den cd, som fulgte med, da du købte ovenstående. Samme cd som driverne til grabberen ligger på.
Der er også en vejledning i æsken, hvor der står, hvordan du skal installere såvel driver som software.
Når du har installeret driveren, kan du muligvis også bare bruge movie maker til at grabbe med, men jeg bruger magix, da det virker fortrinligt og gør kameraet synligt.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2014 - 16:55 #9
Jeg ved ikke, hvor du har fået den idé, at jeg har et grabberkort. Jeg har aldrig påstået det.
Avatar billede kurtba Ekspert
13. september 2014 - 21:25 #10
Du skrev under kommentar 7:

I øvrigt købte jeg for nogle år siden det kabel, som er her:
http://www.edbpriser.dk/av-capture/terratec-grabby-av-kort-id-554532.aspx

Det er et grabberkort du har købt der. Den lille boks er grabberen, som omsætter det analoge videosignal til et signal, som computeren kan modtage via usb via Magix.

Men vi kommer nok ikke længere, og nu kan jeg se, at du har tildelt pointene til dig selv.
Jeg er ligeglad med point - men at give point til sig selv for et uløst problem er noget mærkeligt.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2014 - 21:59 #11
1. Jeg har intet sted skrevet, at jeg har et grabberkort - fordi jeg ikke har noget og heller aldrig har haft det. Og fordi jeg ved betydelig bedre end du, hvad jeg har - uanset hvad du måtte mene.
2. JEG har løst problemet.
Avatar billede MADOlsen Forsker
15. september 2014 - 07:47 #12
Jeg har intet sted skrevet, at jeg har et grabberkort

Øhh, jo!

I øvrigt købte jeg for nogle år siden det kabel, som er her:
http://www.edbpriser.dk/av-capture/terratec-grabby-av-kort-id-554532.aspx[/i]
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. september 2014 - 11:01 #13
Hvis du ikke kan se forskel på "kabel" og "grabberkort", så kan jeg ikke hjælpe dig mere.
Avatar billede MADOlsen Forsker
15. september 2014 - 11:08 #14
Hvis du ikke kan læse, hvad det er du linker til, så får vi andre også noget svært ved at hjælpe dig...

Du linker til et "TERRATEC Grabby AV-Kort"...
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. september 2014 - 13:02 #15
I øvrigt købte jeg for nogle år siden det kabel, som er her:

Avatar billede MADOlsen Forsker
15. september 2014 - 13:22 #16
Så hvis bare du skriver tilpas mange gange, at det er et kabel, så bliver det til et kabel? Fed logik alligevel...

Måske skulle jeg prøve at trylle min gamle rustbunke af en bil om til en Porsche på samme måde.

Min Peugeot er i virkeligheden en Porsche!

Hmm, det ser sgu ikke ud til at virke...