Avatar billede MC3390 Juniormester
11. september 2014 - 20:02 Der er 1 løsning

Ophæve beskyttelse vha VBA

Jeg har lavet en VBA kode, hvor jeg går ind og skriver flere steder, jeg ønsker at arket skal være beskyttet, hvilke ikke er et probem, men når jeg kører koden, kan den ikke skrive til arket fordi den er beskyttet.

Så det jeg har behov for er at kunne låse det aktive ark op og lade koden lave det den er kodet til og derefter låse arket igen

Jeg har en kode der låser hele projektmappen op, men det må kunne gøres kun aktive ark op.

Hilsen MIchael
Avatar billede supertekst Ekspert
11. september 2014 - 23:05 #1
Sub Makro1()
Rem "test" er adgangskoden - eksempel

    ActiveWorkbook.ActiveSheet.Unprotect "test"  'ophæv beskyttelse på Ark

Rem udfør opdateringen her
Rem ..

    ActiveWorkbook.ActiveSheet.Protect "test"    'sæt den igen
End Sub