Avatar billede jjam Juniormester
12. september 2014 - 15:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

iPhone/iPad ikke spiller sammen med WIFI.

Jeg har ved flere kunder oplevet at iPhone/iPad ikke spiller sammen med WIFI.
Symptomet er at når router elle iPhone er genstartet, så er der OK forbindelse, men efter noget tid smider telefonen forbindelsen.  Hos én af kunderne har det hjulpet at sætte telefonerne op med fast IP adresse, hvorefter det virker perfekt, dette er dog ikke en permanent løsning. Problemet ser ud til at forfølge appele produkter, i hvert fald er der ingen problemer med Windows Phone WIFI på samme netværk.

Nogle der har oplevet noget lignende, eller måske har en løsning?
Avatar billede supportsiden Professor
20. september 2014 - 14:43 #1
Check at der ikke er andre (kraftige) signaler på samme kanal
Skift SSID til kun små bogstaver
Check at du kører dansk WIFI standard
Skift til kombineret WPA/WPA2 PSK
Opgrader firmware i routere

Prøv evt. dette : http://helpios7.com/fix-wifi-connection-issue-ios-7/
Avatar billede jjam Juniormester
22. september 2014 - 13:01 #2
Jeg prøver det ved lejlighed.
#1 bare skriv et svar.
Avatar billede supportsiden Professor
22. september 2014 - 17:58 #3
Check at der ikke er andre (kraftige) signaler på samme kanal
Skift SSID til kun små bogstaver
Check at du kører dansk WIFI standard
Skift til kombineret WPA/WPA2 PSK
Opgrader firmware i routere

Prøv evt. dette : http://helpios7.com/fix-wifi-connection-issue-ios-7/