Avatar billede Danny1986 Nybegynder
14. september 2014 - 09:59 Der er 3 kommentarer

Certificate error med explore og firefox når jeg bruger google.dk?

Hej

Jeg har lige haft min bærbar computer til repration hvor de monterede ny harddisk. Der for har jeg installeret windows 7 på ny da computeren var helt tom.
Nu er problemet så at jeg får følgende meddelse når jeg logger på www.google.dk vi explorer:

There is a problem with this website's security certificate.

The security certificate presented by this website has expired or is not yet valid.

Security certificate problems may indicate an attempt to fool you or intercept any data you send to the server.

We recommend that you close this webpage and do not continue to this website.

Recommended iconClick here to close this webpage.

Not recommended iconContinue to this website (not recommended).

More information  More information
•If you arrived at this page by clicking a link, check the website address in the address bar to be sure that it is the address you were expecting.
•When going to a website with an address such as https://example.com, try adding the 'www' to the address, https://www.example.com.

For more information, see "Certificate Errors" in Internet Explorer Help.

Og den siger følgende når jeg prøver at logge på google via Firefox:

Webstedets identifikation kunne ikke bekræftes

Du har bedt Firefox om at oprette en sikker forbindelse til www.google.dk, men vi kan ikke bekræfte at denne forbindelse er sikker.

Normalt, når du opretter en sikker forbindelse, vil webstedet identificere sig med gyldig identifikation for at bekræfte at du forbinder til det rigtige sted. Dette websteds identifikation kan dog ikke bekræftes.
Hvad skal jeg gøre?

Hvis du uden problemer plejer at kunne oprette forbindelse til dette websted, kan denne fejl betyde at nogen forsøger at give sig ud for at være dette websted, og du bør ikke fortsætte.

www.google.dk bruger et ugyldigt sikkerhedscertifikat. Certifikatet er ikke gyldigt før 27-08-2014 04:53. Den nuværende tid er 14-08-2014 09:54. (Fejlkode: sec_error_expired_certificate)

Hvis du ved hvad der foregår, kan du bede Firefox om fremadrettet at stole på dette websteds identifikation. Selvom du stoler på dette websted, kan denne fejl stadig betyde at nogen roder med din forbindelse.

Tilføj ikke en undtagelse med mindre du kender en god grund til, hvorfor dette websted ikke bruger sikker identifikation.

Jeg har prøvet at installere AVG free antivirus men den finder ikke noget virus.
Jeg har internet forbindelse via Stofanet.

Har aldrig fået denne besked før, er jeg udsat for hacker angrab siden computeren gik i stykker sidst?

Mvh Danny
Avatar billede clausc Nybegynder
15. september 2014 - 09:36 #1
Der er rod med et ur et sted. Fejlbeskeden siger, at tiden er 14. AUGUST og så er det klart, at et certifikat der træder i kraft per. 27. august ikke kan valideres.

Check datoen på din PC; den er formodenlig en måned forkert.
Avatar billede Danny1986 Nybegynder
15. september 2014 - 09:45 #2
Tak det virker når datoen blev stillet 😊
Avatar billede clausc Nybegynder
15. september 2014 - 10:17 #3
For en god ordens skyld:
Du skal ikke lægge et svar, idéen er at andre lægger et svar, som du kan acceptere.
Hvis folk (som jeg) bare lægger en kommentar som hjælper, så kan du sige 'tak, læg et svar'.

Jeg går ikke op i points, så jeg er ligeglad; men der er andre som går meget op i det.