Avatar billede Nilly Nybegynder
14. september 2014 - 11:54 Der er 7 kommentarer

Min mikrofon bliver genkendt af windows - USB-Lydenheden fungere ikke.

Hejsa, jeg har et problem med min mikrofon. Mærket på mikrofonen er VRM-2200 PRO USB, den har fungeret optimalt altid og har aldrig haft problemer med tilslutning eller at den ikke fungere. Men har fået ny PC hvor USB-Lydenden bare ikke vil godkendes. Jeg har prøvet alle de typiske med at søge efter hardware ændringer, prøvet alle USB indgange, prøvet med en anden computer (Hvor den sjovt nok virker fint). Jeg har søgt efter drivere og jeg ved ikke hvad men stadig uden held. Det burde bare være plug & play.. Håber i kan hjælpe!
PÅ forhånd mange tak!

Styresystem: Windows 8.1
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2014 - 12:13 #1
Hej og velkommen til.
Det kan jo tænkes at Windows 8.1 ikke ligger inde med drivrere til enheden, og ikke lige har den liggende i deres databaser.
I disse tilfælde, skal man enten prøve at finde den på producentens hjemmeside, eller forsøge sig med et program der finder drivere.
I sidste tilfælde har jeg med held brugt Slimdrivers, som søger på dens hardware id.
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2014 - 12:21 #2
Har du en driver cd der fulgte med mikrofonen?

Hvis du har, så prøv at installere den i kompatibilitets tilstand til XP i Windows 8.1 computeren før du tilslutter den.
Man kan ind i mellem få løst problemer på den måde, men det er ikke altid sikkert det virker med kompatibilitets tilstand.
Avatar billede Nilly Nybegynder
14. september 2014 - 14:22 #3
Hejsa, har prøvet det der "Driverupdate" program men det virkede desværre ikke - Der fulgte desværre ikke CD med da det i princippet burde være Plug n' play, så den vej kan jeg desværre heller ikke gøre noget. Jeg har Windows 8.1 på min bærbare (hvor den virker) og der er der bare ingen ting i vejen :(
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2014 - 15:03 #4
Hvilket system virker den så ikke i?

Var der andre opdateringer som Slimdrivers fandt?
Avatar billede Nilly Nybegynder
14. september 2014 - 15:12 #5
Den virker ikke i enhedshåndtering og melder sommetider fejl med kode 10 og andre tider siger den at I/O anmodningen blev annulleret.. Og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. Under kontrolpanel kan jeg godt se min mikrofon med navn, men med en gul advarsels trekant hvor der netop står Udb lydenheden ikke fungere
Avatar billede Nilly Nybegynder
14. september 2014 - 17:30 #6
Hvis du har mulighed for det må du meget gerne hjælpe mig via skype.. Så er det nok lidt nemmere at se problemet, og måske få det lavet. Du får self stadig points for det herinde.

Skype: Yami-void
Avatar billede Nilly Nybegynder
15. september 2014 - 19:51 #7
Den virker ikke i enhedshåndtering og melder sommetider fejl med kode 10 og andre tider siger den at I/O anmodningen blev annulleret.. Og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. Under kontrolpanel kan jeg godt se min mikrofon med navn, men med en gul advarsels trekant hvor der netop står Usblydenheden ikke fungere

Hvis du har mulighed for det må du meget gerne hjælpe mig via skype.. Så er det nok lidt nemmere at se problemet, og måske få det lavet. Du får self stadig points for det herinde.

Skype: Yami-void