Avatar billede Jobbemax Praktikant
14. september 2014 - 16:46 Der er 6 kommentarer

Synkronisere Outlook 2010 med Gmail

Hej.

Indtil for nylig synkroniserede jeg min kalender i MS Outlook 2010 med min Gmail-kalender med det lille program Google Calender Sync. Men det program har man nu valgt at lukke.

Så ved nogen af jer, hvordan jeg nu gratis kan synkronisere Outlook-kalenderen og Gmail-kalenderen?

På forhånd tak.

Vh Jesper
Avatar billede wjens Guru
14. september 2014 - 17:06 #1
Har du mobil med Google kalender?

For Sony har en løsning, der følger med i deres PC-program til Sony mobiltelefoner. Jeg mener Samsungs tilsvarende har.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. september 2014 - 14:35 #2
Du finder en masse gode svar på en side, der hedder eksperten.dk : http://www.eksperten.dk/spm/997088#reply_8147128 ;-)

Den har været oppe før, og er rimelig uddybet på ovenstående.
Avatar billede Jobbemax Praktikant
15. september 2014 - 20:03 #3
Altså jeg har en HTC, som kan synkronisere med Google-kalenderen. Så ved at synkronisere min Outlook med Google-kalenderen, så bliver min HTC-kalender automatisk synkroniseret.

Det er sådan, det har virket, indtil de stoppede med Google Calender Sync.

Dybest set ønsker jeg synkronisering mellem min HTC-telefon og Outlook. Så forslag her er også meget velkomne :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2014 - 14:27 #4
Outlook er i sig selv bare et klientprogram. Det er sat op til at hente mails fra en mailudbyder (eller virksomheds exchange server).

I mange tilfælde vil du kunne konfigurere disse indstillinger direkte i din telefon, så du i princippet henter mails til din telefon helt uden om outlook.

Hvad for en mailudbyder har du?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2014 - 14:29 #5
Arh - fejl... - jeg var i mail-tanker, ikke kalender tanker.

Men prøv at kigge i den tråd jeg linker til i #2 - her er et væld af forskellige muligheder, hvoraf jeg selv har success med gSyncit.
Avatar billede Jobbemax Praktikant
16. oktober 2014 - 13:31 #6
Tak, Ole.

Jeg har nu prøvet gSyncit, og det ser ud til at virke fint. Jeg skulle lige rode lidt med det, men den synkroniserer i al fald med min Google-kalender, som så synkroniserer videre med min HTC-telefon.

Så nu har jeg umiddelbart fået løst problemet.

Tak for hjælpen :)

Vh Jesper