Avatar billede fedtoere Praktikant
14. september 2014 - 18:11 Der er 7 kommentarer

html filer åbner ikke automatisk ved klik i standard browser - hvorfor gør den ikke det ?

Hej - mit spørgsmål er sikkert rimeligt simpelt - men jeg forstår det ikke. Jeg bruger html filer som jeg gemmer på min pc (f.eks skrivebordet) og når jeg så dobbeltklikker på dem - så ønsker jeg at siden åbnes i min browser.
Det virker - på mine andre pc'er - men ikke på denne.
Jeg har forsøgt med at vælge standard program som skal åbne denne fil - også uden held. Altså lige bortset fra første gang jeg gør det.
Avatar billede jacla Nybegynder
14. september 2014 - 19:47 #1
Prøv lige følgende:

http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm og kør HTM HTML....

Jeg har selv oplevet at Chrome som standard browser kan forhindre IE i at åbne HTML filer i Officepakken, men det er nok ikke det der er dit problem her ;)

mvh

Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
14. september 2014 - 19:49 #2
Avatar billede fedtoere Praktikant
14. september 2014 - 21:22 #3
er du sikker på at det er "sikkert"
Ved ændringer i Reg-DB vil jeg helst lave dem manuelt ?
Avatar billede fedtoere Praktikant
14. september 2014 - 23:49 #4
Jeg prøvede at køre denne ændring af reg-edit - det virkede ikke...
Avatar billede jacla Nybegynder
15. september 2014 - 05:49 #5
OK - Hvilket styresystem og hvilken version IE er der installeret ?

Hvad står der i kontrolpanelet under "Standard programmer" hvilket program er sat til at åbne HTML filer og hvilket program er tilknyttet HTML fil typen ?

Hvis det ser rigtigt ud ville jeg prøve at afinstallere Chrome og køre en Ccleaner.
Avatar billede fedtoere Praktikant
15. september 2014 - 17:54 #6
Jeg bruger:

OS = win7
IE = 11.0.9600.17280
Firefox = 32.01
Chrome = 37.0.2062.120

Jeg har sat Firefox til at åbne HTML filerne - men har også prøvet at have opsætning hvor IE åbner dem.
Begge med samme resultat.

Egentlig så starter min browser også op - men jeg får bare ikke vist min html fil.
Avatar billede jacla Nybegynder
15. september 2014 - 18:10 #7
Ja det lyder mærkeligt.

Jeg ville nok prøve følgende:

Fjern Google Chrome og prøv med IE 11 Hvis nej Så nulstil IE 11 eller prøve med IE 10.

http://en.kioskea.net/faq/33289-how-to-reset-internet-explorer-to-default-settings

Nulstil firefox.

https://support.mozilla.org/da/kb/nulstil-firefox-nem-loesning-paa-de-fleste-problemer#w_nulstil-firefox-til-sin-oprindelige-tilstand