Avatar billede brasso Forsker
15. september 2014 - 01:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

HP DV6-1070eo vil ikke boote på HD efter recovery?

Hej
Her kørt en recovery på en HP DV6-1070eo, efter recovery af Windows Vista er gennemført, genstarter maskinen, og prøver at boote fra HD'n, der kommer en besked "Vent mens Windows konfigurerer maskinen", der går så et stykke tid og der kommer en lyseblå skærm med hvid skrift med beskeden Windows konfigureres, efter ca. 3-5 minutter kommer der så en STOP besked "The system Registry contains invalid file patch.
Installation cannot proceed. This system image was Applied without guarantied that drive-letter assignments would match across computers.

Restart

Næste besked:
"The computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected error.
Windows installation cannot proceed. To install Windows, click "OK" to restart the computer, and restart the installation"

Den første besked er jeg kommet af med, ved at slette diverse partitioner på disken, så der kun er en systemreserveret, en recovery og så resten. Altså 3 partitioner.

Når jeg kobler HD'n til en anden maskine med et kabelinterface, ser det ud til at Windows er installeret, der er en Windows folder på ca. 4,7 GB, og diverse øvrige mapper, men trods det vil maskinen ikke boote op fra HD'n. ØV!
Er der nogen der har prøvet noget lignende med en HP, og fundet en løsning?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
15. oktober 2014 - 14:01 #1
Hej Brasso

Jeg har siddet i den samme situation med svigermors ACER laptop. Her er min løsning beskrevet slavisk, så nogle af tingene behøver du nok ikke:
01: Tag en backup af alle relevante filer fra disken (comp. A)
02: Brænd Recovery diske
03: Tag HDD ud af computeren (comp. A) og forbind den til anden computer (comp. B) via kabelinterface
04: Åben Diskmanagemnet (ved ikke hvad det hedder på dansk - sidder med en engelsk Windows 7) på comp. B
05: Slet alle partitioner på disken fra comp.A
06: Undlad at formattere eller partitionere disken fra comp. A
07: Sæt disken til i comp.A
08: Boot på DVD

Ovenstående fungerede for mig
Avatar billede brasso Forsker
15. oktober 2014 - 15:08 #2
hej Martin-Rene
Tak for din fine vejledning. Der er jo bare det problem at jeg ikke kan brænde recovery diske, når styresystemet ikke virker. Jeg kan ikke brænde dem direkte fra recovery systemet. Og hvis jeg sletter alle partitioner på disken, er der slet ingen recovery område på disken mere.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
15. oktober 2014 - 15:46 #3
Hej Brasso

Det kan du selvfølgeligt have så uendeligt ret i. Skulle nok have nærlæst dit opslag lidt bedre.

Jeg kiggede lidt nærmere på det og fandt dette:

1)      On the same error screen press SHIFT+F10 and it will open up a black Window. (a command prompt window)

2)      In  the black windows type the word "regedit"(without the inverted commas and hit enter. That will open the registry editor.

        In the Registry Editor..

                Browse to....

        HKLocal machine/SYSTEM/SETUP/STATUS/ChildCompletion, and after highliting childcompletion,on the right hand side check for setup.exe. if the value is 1 change it to 3.(by double clicking on setup.exe and changing the value shown in the box).

Then close the registry editor and then also close the black window.

      Then click on OK for the error and the computer will restart and the installation may complete.  just try it and let me know if it worked."

Jeg har ikke afprøvet det, men det virker til at dette løser problemet for andre.
Avatar billede brasso Forsker
15. oktober 2014 - 21:56 #4
Hej Martin-Rene
Dit sidste forslag prøver jeg en gang når jeg har tid. det lyder som om det er et forsøg værd. Lige nu er jeg lidt ophængt med andre opgaver. Foreløbig tak.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
16. oktober 2014 - 10:30 #5
No problem. Spændende at høre om det fungerer for dig.
Avatar billede brasso Forsker
20. oktober 2014 - 21:12 #6
#3 Fungerede fint, så i hvert fald ud til i første omgang. Installationen startede fint og der kom beskeden "Preparing your desktop", derefter "Preparing Software installation", kort efter kom så en boks frem med overskriften "Windows Script Host", og teksten i boksen "Can't find script engine 'WBscript' for script 'C:\System.sav\Util\TDCTWks\HideCMD.vbs"

Efter klik på 'OK' i denne boks kom så en ny med overskriften "Windows Script Host" og teksten i boksen "Can't find script engine'WBscript' for script 'C:\System.sav\Util\TDCTWks\Hide.exe.vbs"

Efter klik på "OK" kom så en boks med overskrigten "Runddll32.exe" og teksten "Windows cannot access the specified device, patvh or file. You may not have the appropiate permissions to access the item."

Og så genstarter maskinen. Efter genstart er der så igen ingen af funktionstasterne (F9=boot menu, F11=Recovery), der virker.

Ærgerligt at installationen ikke kunne fortsætte og bare springe de enkelte fejl over.

Jeg ser nu kun en mulighed tilbage, og det er at skaffe en Windows Vista Home DK installations DVD og så installere Windows fra denne og så bruge koden der er på ægthedsbeviset.

Jeg kan nok købe en installations DVD hos min PC pucher for en hund eller 2.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. oktober 2014 - 11:13 #7
Hej Brasso

Det var træls og jeg har desværre ikke gemt det link, hvor jeg fandt den mulige løsning.
Men løsningen med en DVD og et drev er nok det sikre valg.
Avatar billede brasso Forsker
30. oktober 2014 - 10:28 #8
Hej
Har nu opdelt og formateret HD'n i 2 partitioner en til systemet og en til data. Har fået fat i en Vista Installations DVD, og har installeret Vista og fået den valideret, har installeret diverse drivers ved hjælp af 'Slimdrivers', så nu er der bare en stribe Windows opdateringer der skal ind (ca. 318 stk.), og det ser ud til at køre meget fornuftigt. Nu mangler jeg så bare en ny touchpat, da den er lidt vakkelvorn i den venstre musetast, og så et nyt batteri. Så skulle den vist være i vinkel.Så alt i alt kommer den så til at koste omkring 1200 Kr., så det er helt OK, billig for en maskine i den klasse, synes jeg!
Avatar billede brasso Forsker
30. oktober 2014 - 10:30 #9
Martin-Rene! Lægger du lige et svar så jeg kan få lukket tråden og uddelt point?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
31. oktober 2014 - 10:52 #10
Hej Brasso

Det var godt at du fik det løst. Det var noget af en omgang, men så er maskinen da kørende igen.
Avatar billede brasso Forsker
31. oktober 2014 - 11:32 #11
Ja det var lidt bøvlet, jeg håbede jo på at jeg kunne redde recoveryen, men skidt, når jeg er færdig med alle installationer og opdateringer, laver jeg et image af maskinen og lægger på min eksterne disk, så kan jeg hurtigt gendanne den, hvis der skulle blive ballade med den igen.
Avatar billede brasso Forsker
12. februar 2015 - 08:07 #12
Så var det vist på tide at få denne tråd lukket! Maskinen kører fint nu.