Avatar billede Joey89 Nybegynder
15. september 2014 - 14:23 Der er 5 kommentarer

Nye ram kort virker ikke

Jeg købte 2x  HyperX Fury DDR3 1866MHz 8GB Black, som så er 2x 4gb som svarer til 8gb i alt. Jeg tog alle sikkerheds foranstaltninger, og prøvede dem af i alle ram slots, men de virkede ikke. Jeg sendte dem retur til komplett, men de virkede med det samme, de satte dem i og stress test de tog lod også til at virke som det skulle. Jeg har haft et enkelt 4 gb ram kort i længe nu, fordi den anden gik død, og skulle tages ud før computeren ville starte. Jeg kammerat siger, at mine nye ram skulle passe til mit bundkort ASUSTeK Computer INC. Maximus III Formula (LGA1156). Lige nu som er det eneste der vil virke er det ene ram jeg har i, som er 4,00GB Single-Channel DDR3 @ 668MHz (8-8-8-24). Mit bundkort har set bedre dage med hvad støv angår, og også i ram slots, som jeg så fortalte min kammerat, men det lød han ikke bekymret over. Jeg har ikke den store forstand på det hele, og lige nu er min eneste løsning at komme forbi Electronic Center, og lade dem kigge på min computer. Men jeg har handlet med dem før, og jeg stoler ikke på dem.. Jeg sendte dem en mail om det her, men jeg skulle da ''næsten forbi'' for at de kunne give svar på noget som helst. Jeg er lidt frusteret, fordi jeg kan ikke undvære min computer, men skal jo have løst mit ram problem.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2014 - 14:45 #1
ram skal sidde korrekt i slot - a1&b1 - ikke i de andre - ud uden det gamle. se manual http://www.asus.com/dk/Motherboards/MAXIMUS_III_FORMULA/HelpDesk_Manual/ side 2-13
Avatar billede Joey89 Nybegynder
16. september 2014 - 11:27 #2
Jeg testede de nye ram kort enkel vis i, såvel det gamle i alle ram slots og det vare kun det gamle der virkede, og det gjorde den i alle ram slots.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. september 2014 - 11:51 #3
så er der 2 veje endnu.
1) bios - nulstil den til default med den nye ram i.
2) bios - tjek, at du har nyeste version, ellers skal den opdateres. Nyeste er Version 2202. http://www.asus.com/dk/Motherboards/MAXIMUS_III_FORMULA/HelpDesk_Download/
der er bios og værktøj til indlæsning.
Avatar billede Joey89 Nybegynder
17. september 2014 - 02:57 #4
Det var helt klart værd, lige at lave en bruger herinde. Nu venter jeg så bare på, at jeg får mine ram kort igen, og så går igennem det hele, med en lidt klogere kammerat. Min ven siger dog, at han ikke ture at opdatere bios, fordi det kan have konsekvenser for hele computeren, hvis det ikke går som det skal?.. For mig lyder en opdatering ganske simpel, men det måske bare mig? Så vi prøver bare, at nulstille til default og så tager vi den derfra vel.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. september 2014 - 06:45 #5
Hvis nu din bios er så gammel at den ikke kender ram, og derfor dør, så er en opdatering hurtigt klaret. Bare følg instruktionerne. Det er mange år siden at det kunne gå helt galt. Bare ikke afbryd den undervejs, og sørg for, at ingen lige slukker for strøm i det minut, det tager.