Avatar billede mazey Praktikant
15. september 2014 - 21:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilføj css til tabel-celle i en php variabel

Hej Eksperter,

Jeg har en database hvor der bliver gemt en masse data - både tekst og HTML. Både tekst og HTML bliver dannet og redigeret gennem TinyMCE Editoren, så selve opsætningen skulle være OK.

Da det er lidt en prøve, at style en tabel fra TinyMCE kunne jeg godt tænke mig, at gøre dette når jeg parser på siden.

Eksempel:

Normalt ville jeg bare echo databaserækken således: <?=$hent_siden_data[tekst]?>

Jeg kunne godt tænke mig, at eksplodere denne række, lede efter <tr> og sætte hver anden <tr> med en CSS class, f.eks. <tr class="grey">

Kan man ikke eksplodere ovenstående variabel, lede efter <tr>, tælle dem, og sætte hver anden med en CSS class?

Håber I forstår, ellers så sig til.

På forhånd tak.
Avatar billede Slater Ekspert
15. september 2014 - 22:14 #1
Du kan godt gøre det, men hvorfor ikke bare bruge CSS?

tr:odd {
  background-color: gray;
}
Avatar billede mazey Praktikant
15. september 2014 - 23:59 #2
Hej Viperine,

Det kan du helt sikkert sagtens have ret i (og skal være ærlig, at jeg ikke en gang vidste, at det fandtes) :-D

Resultatet blev dette:

.TFtable{
        width:100%;
        border-collapse:collapse;
    }
    .TFtable td{
        padding:7px; border:#4e95f4 1px solid;
    }
    /* provide some minimal visual accomodation for IE8 and below */
    .TFtable tr{
        background: #b8d1f3;

    }
    /*  Define the background color for all the ODD background rows  */

    .TFtable tr:nth-child(odd){
        background: #ffffff;
    }
    /*  Define the background color for all the EVEN background rows  */
    .TFtable tr:nth-child(even){
        background: #dae5f4;
    }

Det virker lige som det skal! Tak for at lede mig ind på det - smider du svar?
Avatar billede Slater Ekspert
17. september 2014 - 08:45 #3
Det er klart lidt nemmere på den måde. Godt du fandt ud af det.