Avatar billede densortehingst Seniormester
16. september 2014 - 11:13 Der er 1 kommentar

Formatering af excel celler

Jeg ønsker, at indsætte nogle ip-adresser i excel 2007. Hvis jeg indsætter ip-adressen 20.150.50.214 i en celle, så står den korrekt, når jeg flytter hen på cellen. Indsætter jeg ip-adressen 20.150.150.214 (bemærk 3*3 cifre), så laver excel det om til 20150150214. Jeg prøver så, at skifte det til celleformat brugerdefineret eller standard, men det har ingen effekt.
Har også prøvet, at skife celleformat inden jeg kopierer data ind, men uden effekt.
Der er en logisk forklaring, men hvilken??
Avatar billede anedi Ekspert
16. september 2014 - 12:40 #1
Den logiske forklaring er at Excel opfatter din indtastning som et tal, hvor der benyttes 1.000 tals separatorer (punktummer).

Du kan få den vist "korrekt" ved at formatere dine celler som tal og benytte 1.000 tals separatorer.

Fremgangsmåde:
Marker alle celler, højreklik og vælg formater celler. Vælg herefter tal og klik af i boksen med 1.000 tals separatorer.

Alternativt kan du inden du taster dine IP-adresser indsætte et '-tegn, så opfattes hele talrækken som tekst.

Vh
Anedi