Avatar billede navoan Nybegynder
16. september 2014 - 21:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Win 8.1 opdaterings genstart loop

Hej Eksperten

Min stationær pc er fanget i windows update. Den fryser på 81% og så efter 30-60min genstarter, efter et par gange stoppede den men nu får jeg denne besked på skærmen
"Vi kunne ikke fuldføre opdateringerne. Fortryder ændringer. Sluk ikke for computeren"
Og nu er den stuck her. Jeg har ikke muligheden for at komme ind i BIOS når den genstarter. Kan det blive fikset uden jeg skal re installer windows?

Og kan jeg overhovet re installer windows uden BIOS eller være på skrivebordet??

Jeg har en windows 7 disk og kode til at opgradere til 8.1.

Mvh Morten
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2014 - 21:37 #1
Prøv at gå ind i Fejlsikker under boot F8 eller Ctrl+F8 og slet de sidste opdateringer. Du har fået en typisk opdaterings fejl.
Du kan prøve at opdatere 1 opdatering af gangen.
Du kan også under F8 vælge at geninstallere systemfilerne, uden at slette dine egne data.
Avatar billede navoan Nybegynder
16. september 2014 - 21:40 #2
Tror ikke jeg forklarede det godt nok, jeg kan ikke komme ind på skrivebordet.. Det er frossen på opdatering skærmen.

Prøvede at genstarte med min windows 7 disk i, gjorde ingen forskel.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2014 - 21:48 #3
Prøvede du F8?
Avatar billede navoan Nybegynder
16. september 2014 - 21:49 #4
Hvis jeg genstartede og trykkede F8 kom jeg ind i en menu hvor jeg kunne ændre hvilke af mine harddiske som skulle opstartes først eller gå ind i BIOS.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2014 - 21:59 #5
Avatar billede navoan Nybegynder
16. september 2014 - 22:13 #6
Er kommet ind i den menu. Men kan ikke ikke gen installere windows fordi den ikke godtager min windows 7 home premium disk.. Så prøver mig lidt frem i den menu.. Ikke så meget held indtil videre
Avatar billede navoan Nybegynder
16. september 2014 - 22:14 #7
Det lykkes at starte windows op i fejl sikret tilstand med internet. Hvordan kan jeg slette de opdateringer så den kan prøve igen?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2014 - 22:20 #8
Gå ind i kontrolpanel - Afinstallere programmer - foroven til venstre:
Installerede opdateringer. Se efter datoen ude til højre og slet de nyeste.
Avatar billede navoan Nybegynder
16. september 2014 - 22:29 #9
Ja okay, det tyder på at den er hel gal. Den har installeret 6 opdateringer, 5 af de 6 har jeg muligheden "Fjern" men får denne fejl på alle sammen "Der opstod en fejl. Ikke alle opdateringerne blev fjernet"
Og den sidste opdatering har jeg slet ikke muligheden "Fjern"

Har du en plan B?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2014 - 22:36 #10
Prøv at fjerne adgangen til netværket, og forsøg så igen.
Avatar billede navoan Nybegynder
16. september 2014 - 22:42 #11
Virker heller ikke
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2014 - 22:54 #12
Måske vil det hjælpe at genstarte med F8 uden Nettet. Hvis du har kabel så prøv at fjerne det før genstart.
Avatar billede navoan Nybegynder
16. september 2014 - 23:05 #13
Virker heller ikke. Kan stadig ikke fjerne de 6 windows opdateringer selvom jeg fjerner mit net kabel inden jeg genstarter og starter den op i fejl sikret tilstand
Avatar billede navoan Nybegynder
17. september 2014 - 00:05 #14
.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2014 - 00:15 #15
Ok, det bliver alligevel interessant at se hvad Microsoft svarer på dit spørgsmål. Jeg bliver ikke forbavset hvis de netop foreslår det du lige er lykkedes med:-)