Avatar billede 3000-helsingor Nybegynder
16. september 2014 - 23:06 Der er 2 kommentarer

god studie pc hjælp

Hej folkens.
Hvilken bærbar skal man anskaffe sig?
Der skal helst være noget krudt i den og en go hukommelse. Til hulens masse opgaver mm.
Samt en der ikke bliver for hurtigt varm ( go blæser? )
er der nogle der kan komme med nogle forslag.
Maks pris på 5000,-

Ville denne være helt dum? http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=44&products_id=5644
Avatar billede Slater Ekspert
17. september 2014 - 08:37 #1
Ikke helt dum, nej, men heller ikke en med "krudt i", som du siger.

Lenovo er et godt mærke, især når du snakker om varme. HP og andre ville jeg gå langt uden om, da de har en tendens til at blive ekstremt varme, men Lenovo kan du som regel stole på.

Denne er også... okay. Den kan hvad den skal, et onboard HD 4000 grafikkort kan sagtens trække de fleste programmer fint, men ikke krævende spil. 6 GB er også tilstrækkeligt, hvis du ikke skal have en masse kørende i baggrunden, og den i5 går da an.
Skærmopløsningen er heller ikke noget at råbe hurra for, men går fint an på en 15" skærm.

- Men, hvis du vil have krudt, så vil jeg sige 8 GB RAM er minimum i dag, og den i5 er kun dual core - der skal du altså gå efter en quad. Hvis du vil spille noget som helst på den, eller køre grafiktunge programmer som Photoshop eller noget CAD, så kommer det HD 4000 også hurtigt til kort.

Altså en fin mellemcomputer, især til prisen - men intet monster.
Avatar billede hubsan14 Praktikant
23. september 2014 - 18:50 #2
jeg har det sådan skal jeg have en bærbar så vil jeg heller give 2-3k mere og så er den ikke forældet på 1 år men der i mod 2-3 år, den bedste pris klasse er nok 5-8000 kr med 500gb- 1tb harddisk og i5 eller i7 prossor, og et lille kort i feks gt700m serie eller gt800m serie fra nividia.