17. september 2014 - 10:20 Der er 1 løsning

TYPE LIBRARY EDITOR -- FEJL ??

HEJ,

Når jeg i min D7 (enterprise) går i FILE - NEW - OTHER og Klikker ACTIVEX og så vælger AUTOMATION-OBJECT får jeg en form, hvor jeg skal indføre et navn på en Co-class. (jeg skriver nu TESTOBJECT). Umiddelbart herefter kommer jeg til TYPE LIBRARY Editorern (som jeg forventer).

I listview'en har jeg to navne ITESTOBJECT og TESTOBJECT (også som forventet)..

Jeg klikker nu på ITESTOBJECT for at kunne modificere mit COM-object (kunne lægge procedurer og functions ind ).

Trykker på ADD METHOD knappen (grøn):

I listview'en kommer en ny METHOD frem UNDER ITESTOBJECT.

Og her er det at der opstår der et eller andet jeg ikke har check på ...., for ifølge det jeg har lært/læst skal både feltet
TYPE og INVOKE KIND være aktive.

I min D7 er begge "Disabled" .

1: Er dette normalt ?

Jeg kan oprette PROCEDURER (med / uden parametre), men hvis jeg ønsker at oprette en FUNCTION må jeg ind og rette MANUAELT i XX-IMPL-filen (og **-_TLB filen. det siger sig selv at det er et helXXXXXX (dernede hvor der pr. defition er MEGET varmt), og at der skal uendeligt lidt til før det går i kaos. Og det gør det-som regel (for mig) ).

Så:

2: Hvordan opretter jeg FUNKTIONER i denne TYPE LIBRARY Editor ?

(har prøvet an skifte result-type til Integer, string etc... - giver ingenting )

3: Er der en indstilling, som skal ændres eller et eller andet som skal gøres (eller ikke er gjort) ?

4: eller er der en anden type editor som faktisk gør det muligt at lave FUnktioner ? (Hvor ?)

Kristian
12. november 2014 - 10:03 #1
LUKKER !