Avatar billede fyrsten25 Praktikant
17. september 2014 - 11:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af celler låst med dollartegn

Hej

Jeg står og mangler en måde hvor på, man kan kopier et område i et excel-ark uden, at de låste cellereferencer (med dollartegn) følger med.

Jeg ved at det virker hvis jeg eksempelvis flytter den til et andet ark, men i dette tilfælde skal den ligge i samme ark.

Håber der er nogen der sidder med løsningen! :)
17. september 2014 - 11:21 #1
Hvad mener du med "følger med"?
Avatar billede fyrsten25 Praktikant
17. september 2014 - 11:28 #2
Hvis jeg eksempelvis vil kopier et område i et ark til et andet sted i det samme ark. Hvis dette område har cellereferencer der er låst med dollartegn og jeg så kopiere området til et andet sted i arket, så følger dollartegnet med og cellereferencerne refererer stadig til de samme celler. Jeg vil derfor gerne have, at cellerne i det nye område refererer til celler der ligger i en tilsvarende position ift. det gamle område.

Ved ikke om det bare gjorde det mere uoverskueligt i stedet?
17. september 2014 - 11:38 #3
Det er jo netop det, som dollartegnene i en formel gør!

Hvis du vil undgå at formlerne refererer til de samme celler i regnearket skal du fjerne dollartegnene i formlerne.
Avatar billede fyrsten25 Praktikant
17. september 2014 - 11:45 #4
Dvs. man ikke kan markere hele området og fjerne dollartegnene på en gang? At man skal gå ind i hver enkelt celle og fjerne dem?
Avatar billede supertekst Ekspert
17. september 2014 - 11:52 #5
Har du prøvet med Søg & erstat?
17. september 2014 - 11:54 #6
Marker området
Søg efter: &
Erstat med: "ingenting"
Avatar billede fyrsten25 Praktikant
17. september 2014 - 13:30 #7
Mange tak! Send et svar og jeg tildeler point (erikjuul).
17. september 2014 - 14:03 #8
OK!