Avatar billede Kmp1234 Nybegynder
17. september 2014 - 14:29 Der er 8 kommentarer

Illustrator problem

Hej

Jeg sidder og arbejder i Illustrator og på en eller anden måde, har jeg mistet mit "afgrænsning kurve/kasse" når jeg markere et objekt.
Normalt vil der komme en kasse om objektet, som man så vil kunne skalere op eller ned i str.
Nu kan jeg stadig markere et objekt, men det bliver kun de enkelte vector punkter, der bliver markeret.
Er der nogen der ved hvordan jeg får det tilbage??

Tak:)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. september 2014 - 07:13 #1
Er det generelt i programmet, eller er det i et enkelt dokument?
Avatar billede Kmp1234 Nybegynder
18. september 2014 - 09:46 #2
Det virker til det er i programmet, da det er i alle dokumenter jeg åbner....
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. september 2014 - 10:22 #3
Min Illustrator CS5 gør det samme, så det er åbenbart standard. Det har jeg ikke tænkt nærmere over, før jeg så dit spørgsmål. Jeg skalerer ved at vælge Objekt/Transformer/Skaler
Det er kun InDesign der viser et rektangel uden om det valgte, som jeg så kan trække i med musen.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. september 2014 - 10:28 #4
Man kan også indtaste de nye værdier for højde og bredde i programvinduet øverst til højre.
Avatar billede Kmp1234 Nybegynder
18. september 2014 - 10:43 #5
Ja man kan altid gå ind og skalere som du beskriver, men ofte er det bare hurtigere at holde shift nede også trække objektet op eller ned i den ønskede str.
Og det er denne funktion jeg ikke længere kan lave... :/
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. september 2014 - 19:06 #6
Illustrator CS5 dansk:
Menuen vis / Vis agrænsningsområde.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. september 2014 - 19:06 #7
Der skulle have stået afgrænsningsområde.
Avatar billede Kmp1234 Nybegynder
18. september 2014 - 20:42 #8
YES! Perfekt!! :)

1000 Tak! :)