Avatar billede LSoeby Nybegynder
17. september 2014 - 19:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Beregn stigning i Excel

Hej...

Jeg skal bruge noget hjælp...

Ønsker et Excel ark, hvor jeg kan indtaste følgende:

A1: Forhold f.eks. 1:10
A2: mindste diameter
A3: Længde

Nu vil jeg så gerne, at den beregne ud fra forholdet 1:10 (i dette tilfælde), at hvis mindste diameter er f.eks. 5, og længden er 100 - hvad er største diameter så?

Kunne være ekstra fedt, hvis man havde et felt mere, hvor man så (inden for den angivne længde) kunne skrive f.eks. 77, hvorefter man så fik returneret værdien af diameteren dér.

Har desværre intet startet op endnu, da jeg slet ikke kan se for mig, hvordan jeg laver dette, så håber der sidder nogle derude, som har løsningen :-)

På forhånd tak!
Avatar billede prhan Juniormester
18. september 2014 - 07:24 #1
Det er meget uklart hvad det er du ønsker at beregne. Kan du beskrive det lidt mere?
Avatar billede LSoeby Nybegynder
10. januar 2016 - 16:28 #2
Lukker den - kom helt fra opgaven, og kan desværre ikke huske sagen i detalje. Beklager ulejligheden.