Avatar billede Steen Seniormester
18. september 2014 - 02:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CSS style der kan definere farve på kollonne

Link til billede, der viser hvad det er jeg skal have hjælp til.
http://gupl.dk/714355/

mine tags :
<tr>
  <td width="80"></td>
    <td width="940" height="40"></td>
  <td width="80"></td>
  </tr>

Har en tabel der er x antal rækker og 3 kolonner.

I den første kolonne har jeg brug for hjælp til at definere CSS, som gør at celle væggen imellem kolonne 1 og 2 ( kun den højre side i kolonne 1)bliver vist som 1px, med farven sort.

Har brugt min aften på at finde en løsning, men ikke kunnet finde den.

Har forsøgt med flere forskellige måder at definere mine CSS på :
men det bliver ikke vist når jeg ser det i Dreamweaver eller Online.
.border_hojre_1px
{
    border-right-color:#333;
    border-right-width: 1px;
}

Håber på at en kan hjælpe med at lave de CSS tags jeg søger, samt beskrive hvordan de skal anvendes i HTML dokumentet.
Avatar billede Steen Seniormester
18. september 2014 - 11:03 #1
har fundet løsningen.
Avatar billede swon Nybegynder
18. september 2014 - 11:08 #2
Hej Sten,

Der er flere måder at gøre det du spørg om.
Den nyeste måde ville være at henvise til first-child, men dette er ikke understøttet i alle browsere endnu.

Derfor synes jeg blot du skal anvende den metode du allerede har påbegyndt. Umiddelbart er grunden til du ikke for vist din ændring at du ikke har sat border-style.

Derfor vil følgende virke for dig:

//CSS
.border_hojre_1px
{
    border-right-color:#333;
    border-right-width:1px;
    border-right-style:solid;
}

//HTML
<tr>
  <td width="80"></td>
  <td width="940" height="40" class="border_hojre_1px"></td>
  <td width="80"></td>
</tr>

Alternativt kan du anvende følgende CSS syntax:
.border_hojre_1px
{
    border-right:1px #333 solid;
}