Avatar billede luffe1955 Seniormester
18. september 2014 - 13:27 Der er 10 kommentarer

Driver

Hej er der nogen her der kan hjælpe
jeg mangler lyd driver til motherboard p4. S333 det er en gammel XP som er ændret til windows7 pro
jeg har fundet ud af det hedder cmi 8738
men alle de steder jeg har prøvet på nettet gav det ingen resultat kun uønsket programmer  HJÆLP
på forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2014 - 15:18 #1
slimdrivers i gratisversionen
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
tag den fra link lige under den grønne knap.
Kør programmet flere gange (til det ikke finder mere) så er alt opdateret, og du kan slette slimdrivers igen.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
18. september 2014 - 16:29 #2
Hej Claes57
tak for dit forslag, men jeg har prøvet Slimdrivers enda pro
det finder ikke lyd driverne
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2014 - 16:47 #3
Så er der nok næppe lavet nogle. Køb et billigt lydkort, og brug det. Tjek at det passer i motherboard (stik).
Avatar billede luffe1955 Seniormester
18. september 2014 - 16:58 #4
jo der er lyd driver til det, det virkede på XP inden jeg ændrede til Windows7
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. september 2014 - 17:14 #5
Nøgleordet her er "virkede". Du kan bestemt ikke regne med at en driver til XP hverken fungerer i Win7 eller at der senere er lavet en driver til de nyere OS'er.
Avatar billede Antlars Novice
18. september 2014 - 17:18 #6
Det er ingen garanti for at det også virker (lydkort) med Windows 7.
Jeg måtte selv udskifte til andet lydkort, da jeg ændrede fra XP til 7éren.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2014 - 17:22 #7
Et lydkort til win7 behøver ikke koste meget, her et til 107kr
http://www.proshop.dk/Lydkort/LogiLink-6-channel-lydkort-2213450.html
Hvis du har PCI-bus på motherboard.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2014 - 19:23 #8
Vil lige komme med en advarsel, uden jeg ved om der er hold i det, i dette tilfælde.
Jeg har selv haft problemer på en stationær med Windows 7 pro, hvor jeg købte et billigt lydkort hos en dansk forhandler, hvor kortet skulle understøtte Windows 7.
Den danske forhandler skrev at kortet VAR understøttet, men ved en nærmere undersøgelse på producentens egen side viste det sig at det ikke var understøttet alligevel.
Så mit råd er at man går på producentens side, og tjekker før man bestiller.
I øvrigt føler jeg at Windows 8 pro er bedre til at tilpasse sig ældre hardware end Windows 7 gør. Jeg kører kun 32 bit på mine maskiner her.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2014 - 19:37 #9
Det kunne være dette mobo http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=dk&lc=da&dlc=da&docname=bph07029
Det er maks 2gb ram, så det bør køre en 32bit Windows. Der er ikke lige drivere til win7 lyd.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
19. september 2014 - 08:59 #10
Tak for alle de gode svar
Claes57 jeg vil prøve at bestille et lydkort
som du anbefaler, håber på at det virker ellers er der ikke noget at gøre ved det, det er en meget gammel pc  Aoppen ca 10 år på bagen
det er ikke min egen det er en jeg prøver at hjælpe ;-)

Så mange tak for hjælpen