Avatar billede claudie2021 Nybegynder
18. september 2014 - 22:16 Der er 3 kommentarer

Gendan beskadigt word og excel dokument.

Hej Eksperter.

Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg har slettet et par Word og Excel dokumenter, og har så gendannet dem med Recuva..

- Men når jeg så vil åbne de gendannet filer, siger den at de er beskadiget?

Har prøvet diverse programmer til at gendanne filerne, men uden held.

Jeg ville så hører om der var en anden som har haft held med at genskabe tabte/beskadiget filer, og hvad har du gjort? Hvilket program hvis det er brugt?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2014 - 11:57 #1
hvis det er fra den nye standard (docx), så lav en kopi og omdøb den til et filnavn.zip - åben med et udpakkeprogram, og du kan måske hende selve teksten ud. I så fald kan teksten sættes i et tomt dokument.
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
19. september 2014 - 13:04 #2
Jeg må lige prøve en gang. ER der andre forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2014 - 13:10 #3
hvis du har arbejdet på maskinen (fx gået på nettet for at hente recuva) så er der en stor risiko for, at slettede filer (eller dele af)  overskrives. Så der er nok ikke ret meget andet at gøre - udover i fremtiden at have backup fx i onedrive/icloud/dropbox/google drev eller andre.