Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2014 - 09:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Webcam software til brug af låsning af PC

Jeg søger et stykke software, som kan bruges sammen med mit webcam, til at låse min PC når jeg forlader den. Hvis softwaren også kan oplåse PC'en, skal denne funktion kunne slås fra. Det er kun aflåsning af PC'en som jeg skal bruge. Når PC'en låses, skal det være til Windows login-skærm. Jeg har søgt nettet, og har ikke fundet et program som opfylder mine ønsker. Fortrinsvis ønskes et program, som som minimum kan testes gratis, og ellers er helt gratis. Hvis ingen gratis udgaver findes, er betalingsversioner selvfølgelig også af interesse. Jeg har prøvet KeyLemon og FastAccess, som ikke kan sættes til kun at låse PC'en. Har læst og set videoer om en del andre også, men hvor jeg har kunnet konkludere, at de enten ikke kan låse, har egen låseskærm, el. andet.

Mvh

Frank
Avatar billede sonalias Seniormester
19. september 2014 - 11:01 #1
Skal det være baseret på ansigts genkendelse eller bare på at der ikke er noget aktivitet foran skærmen? Kunne det evt. baseres på ingen aktivitet fra mus / tastatur istedet? :)
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2014 - 11:20 #2
Kan både være som ansigtsgenkendelse eller blot ingen aktivitet, men ansigstgenkendelse er foretrukket, hvis der skulle står emner i baggrunden, som bevæger sig (maskiner, natur, blæser ol.). Input fra mus/tastatur er ikke umiddelbart en løsning, hvis man sidder og ser noget video, læser noget tekst eller lign.
Har skrevet til KeyLemon, som skriver at man kan slå login fra, så KeyLemon er en mulighed (betalings program).
Avatar billede Blandy Praktikant
19. september 2014 - 11:23 #3
windowstast + L
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2014 - 11:26 #4
Prøv nu lige at komme med seriøst Blandy. Latterligt indlæg.
Avatar billede sonalias Seniormester
19. september 2014 - 11:31 #5
Har selv lavet et program der kan udføre forskellige funktioner når der ikke er keyboard / musse aktivitet, og kunne simpelt udvide det til ingen webcam aktivitet, men tror desværre ikke lige jeg får tid til at implementere ansigts genkendelse lige med det første. Jeg framelder spørgsmålet da jeg ikke har andet input.
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2014 - 11:39 #6
Det helt i orden sonalias. Tak for inputs.
Avatar billede fhansen82 Mester
15. februar 2015 - 12:52 #7
Lukker spørgsmålet