Avatar billede astaros Nybegynder
19. september 2014 - 11:06 Der er 3 kommentarer

Vedr. farve/dato og formel

Kære alle,
Jeg ville se om der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg skal lave en søjle i excel som indeholder datoer og cellerne farves løbende enten rød eller grøn (alt om personen møder ind eller ej)og efterfølgende skal der genereres en ny dato i den næste søjle, hvor dem der bliver farvet grønne skal have den nye dato: dato+60 dage men dem der bliver farvet røde skal have en ny dato: dato+30 dage, kan det lade sig gøre i excel?

Med forhånd tak for hjælpen,
AstaRos
Avatar billede astaros Nybegynder
19. september 2014 - 11:23 #1
Jeg var måske ikke helt klar i mit spørgsmål men det lyder såddan:
Kan man sætte excel op så at den automatisk bruger en korrekt datoformel alt efter hvilken farve man giver den første celle?
- AstaRos
Avatar billede finb Ekspert
19. september 2014 - 12:23 #2
Ja, men gennem vba.
Avatar billede finb Ekspert
21. september 2014 - 13:43 #3
Kunne du evt. markere celler på
en anden måde end
vha. farver ?