Avatar billede tobias626 Nybegynder
20. september 2014 - 14:07 Der er 2 kommentarer

Netværk spikes i Skype og League of legends

Hej, jeg håber i kan hjælpe mig med mit netværksproblem :)

kort sagt så er problemet at jeg får voldsomme ping-drops i League of legends og i skype. Og på en eller anden måde hænger det samme med at der er flere på netværket. Når jeg fx. sidder og spiller League of Legends har ejg en ping på omkring 29-30 ms.
MEN hvis min lillebror så meget som indlæser en hjemmeside får jeg et kæmpe drop i min ping så den kommer op på 100-1000 ms. vi har 50/50 mbit hos waoo og speedtest siger +55/+55 mbit når jeg tester. mit league of legends tager maks. 1 mbit internet på netværket, og min lillebror tager jo ikke de resterende 50 mbit til at indlæse en hjemmeside.

Hvis jeg køre via LAN så er der ingen problemer, men det tænker jeg er fordi at jeg selvfølgelig på den måde for 1. prioritet på netværket. Vi har lige købt ny router fordi at den gamle var på samme måde. Men problemet er ikke løst.

Routeren er sat op til at være dynamisk ip ligesom Waoo anbefaler.
Jeg ar prøvet at gendanne Windows op til flere gange og sidder med det nyeste hardware på markedet i pcen.

plzz hjælp mig :)

på forhånd mange tak!
Avatar billede sonalias Seniormester
26. september 2014 - 13:46 #1
wireless er ikke lavet til gaming. Al trådløs kommunikation har dropouts, eksempelvis hvis der er forstyrrelser i form af andet udstyr der bruger af den samme frekvens. Det mest almindelige wifi netværk kører på 2.4 GHz som er samme frekvens som din mikrobølgeovn og samme frekvens som alle andre lejligheder i nærheden.
Hvis du sidder langt fra din router har du jo ikke en 55mbit trådløs forbindelse men måske 5-10mbit, og når det så skal deles mellem flere personer er der ikke meget tilbage.
Løsningen er at spille på kablet netværk og surfe / bruge UDP trafik (netflix, skype, normal surfing) på det trådløse.
Avatar billede tobias626 Nybegynder
27. september 2014 - 10:33 #2
Hej :) Jeg skrev til EnergiMidt og hørte hvorfor at det ikke gad at virke ordentligt og fik straks besked om at de ville ændre vores abbonement til en dynamisk IP istedet for en NAT adresse. siden da har jeg ikke haft nogle problemer overhovedet :) men tak for dine tips :)