Avatar billede lelle1987 Novice
20. september 2014 - 14:56 Der er 8 kommentarer

Hjææælp - windows 8!!

Har idag været oppe og købe ny bærbar computer, med windows 8.

Sælger fortæller alt muligt, og fanger at når windows er instaleret , og man har hentede div. Opdateringer, så sku man hente et program, som jeg mener startede med bio...? Som sku gøre at computeren levede op til fuld ydelsesevne ...

Nogen der kan hjælpe med det? :)
Avatar billede jacla Nybegynder
20. september 2014 - 14:58 #1
Hej Lelle 1987,

Kan det være BIOS opdateringen han mente ?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2014 - 15:05 #2
Prøv at kontakte sælger/butik igen og skrev et ned hvad det er der mangler.

Hvilke mærke - model !
Avatar billede lelle1987 Novice
20. september 2014 - 15:05 #3
Det lyder lidt rigtigt , men det sku være noget med en masse tal og bogstaver??
Avatar billede jacla Nybegynder
20. september 2014 - 15:21 #4
BIOS opdateringer kan du typisk finde på fabrikantens hjemmeside / under support og drivere

Læs lige dette først: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/bios-faq#1TC=windows-7

Vær forsigtig, når du ændrer BIOS-indstillingerne. BIOS-brugergrænsefladen er designet til erfarne brugere, og det er muligt at ændre en indstilling, der kan forhindre, at computeren starter korrekt.

mvh

Jan
Avatar billede poko1 Ekspert
20. september 2014 - 16:52 #5
Hvis du har købt en ny Computer så må der være noget der er grueligt galt med den sælgers viden hvis der bliver sagt at bios skal opdateres! En ny Pc med Windows 8 skulle gerne indeholde den nyeste version! Ellers er det ikke en ny!
Avatar billede jacla Nybegynder
20. september 2014 - 18:10 #6
Jeg ville nok starte med at fjerne alt præinstalleret software og kigge lidt i MSCONFIG opstart.

Herefter installere Ccleaner som kan holde pc'en nogenlunde hurtig :)

Næste skridt kunne så være at se på RAM og overveje en SSD disk :)
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2014 - 18:53 #7
#5 FULDSTÆNDIG ENIG.

#6 !!! En ny computer skulle gerne fungere som en ny computer skal, man skal da ikke igang med at reparer en ny computer.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2014 - 19:01 #8
"Har idag været oppe og købe ny bærbar computer, med windows 8."

Den computer SKAL være i orden! Pil ikke ved den, brug garantien og overlad det til forhandleren at sørge for, at computeren lever op til fuld ydelse.