Avatar billede CVestergaard Nybegynder
20. september 2014 - 17:02 Der er 4 kommentarer

HVIS formel

Hej,

jeg har virkelig behov for hurtig hjælp.

Jeg er ved at lave et ark, hvor jeg skal have skiftet baggrundsfarven i feltet alt efter resultatet.

Pt. står der =B2/C2 i feltet.

Jeg skal have en formel i samme felt der hedder:
HVIS tallet er over F2 = grøn baggrund (tallet i F2 inklusiv)
HVIS tallet er mellem F2 og E2 = gul baggrund (tallene eksklusiv)
HVIS tallet er under E2 = rød baggrund (tallet inklusiv)

Kan nogen fortælle med den præcise formel til det?

På forhånd mange tak :)
Avatar billede panebb Novice
20. september 2014 - 17:09 #1
Betinget formattering
ny regel
brug formel..........
Avatar billede CVestergaard Nybegynder
20. september 2014 - 17:34 #2
Det forstår jeg ikke. Jeg har fundet det vindue du beskriver - men hvordan noterer jeg min endelige formel. Jeg kan kun vælge 3 celler?

Jeg har brug for noget helt konkret, da jeg ikke har arbejdet med farveformler nogensinde før!
Avatar billede natkatten Mester
20. september 2014 - 19:46 #3
Prøv at kigge på denne:

http://gupl.dk/714432/

Jeg har ikke testet for alle mulige kombinationer, men formelerne i Betinget formatering burde give dig et indtryk af, hvordan den kan bygges op.
Avatar billede MetteAa Nybegynder
22. september 2014 - 13:33 #4
Jeg ved hvordan du gør det med den grønne og den røde farve :)

Du Klikker på cellen der skal farveformateres.
Så går du ind i Bettinget formatering under Home fanen. og vælg ny regel.
Så vælger du nr. 6 på listen, Mit er på engelsk, der hedder det Use a Formula to determine which cells to format.

Der inde skal du lave din formel.
Først den grønne: "aktuelt celle">=F2 , derefter Trykker du format.. ved siden af eksemplet, derinde kan du vælge fyld og så farven grøn

Den røde: "Aktuel celle"<=E2 , derefter Trykker du format.. ved siden af eksemplet, derinde kan du vælge fyld og så farven rød..

Håber det kan hjælpe dig lidt, har desværre ikke lige kunnet finde ud af den med HVIS tallet er mellem F2 og E2 = gul baggrund (tallene eksklusiv).. men det kan også ladesig gøre, er jeg sikker på.