Avatar billede hansen222 Nybegynder
20. september 2014 - 18:22 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

installering af windows 7 på HP pavillion

hej.

har lige købt mig en helt ny bærbar fra HP hvor der er pre-installeret Windows 8 på.

jeg vil gerne have Windows 7 så vil gerne formatere c drevet, men ude i BIOS vil den ikke computeren i boot fra cd??

har prøvet i min stationær og den er bootable.

har også været i BIOS og ændre boot rækkefølge.

er der nogen der har kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2014 - 18:49 #1
Har du sat det til legacy mode i BIOS.
Avatar billede jacla Nybegynder
20. september 2014 - 18:56 #2
Og disable secure boot

Ellers

Prøv at taste Esc under opstart og så skulle du gerne få mulighed for at taste F9 (bliver vist i bunden af skærmen)herefter kan du vælge cd /DVD
Avatar billede hansen222 Nybegynder
20. september 2014 - 19:12 #3
Takker for hjælpen

Det var pixxel svar som gav løsning så smid lige et svar

Sidder nu og er ved at installere windows og har formateret harddisken. Nu siger den jeg ikke kan installere lige pludselig. Den skriver: Windows cannot be installed to this disk. The selected disk is of the GPT partition style

Hvad gør jeg?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. september 2014 - 19:13 #4
Hvis din Pc er af nyere dato kører den sikkert UEFI fra bios og så skal du nok starte med en helt ren og Uallokeret Harddisk
Avatar billede hansen222 Nybegynder
20. september 2014 - 19:17 #5
Har lige købt den i dag.

Hvordan stater jeg med en Uallokeret Harddisk?

Ved at slette alle andre partitioner under Windows installation også lave det til en?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. september 2014 - 19:30 #6
Du skal lige tænke på at du mister garantien. Og din genoprettelses partition!
Avatar billede hansen222 Nybegynder
20. september 2014 - 19:34 #7
Ja det er selvfølgelig rigtigt.

Er der slet ingen måde jeg kan installere windows 7 uden at slette recovery drevet?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. september 2014 - 19:49 #8
Omtrent Sådan skal du vælge i Bios
http://gratisupload.dk/vis_billede/714433/
Avatar billede hansen222 Nybegynder
20. september 2014 - 19:58 #9
Den vil ikke genkende min cd hvis jeg ikke sætter legacy  boot order på eller hvis den bruger det der UEFI boot
Avatar billede poko1 Ekspert
20. september 2014 - 20:07 #10
Jeg råder mine kunder til at investere i en ny Harddisk og gemme den originale til eventuel Garanti eller reklamation og så installere Win 7 åp den nye
Avatar billede hansen222 Nybegynder
20. september 2014 - 20:11 #11
Nå ok.

Er det kun windows 7 som ikke kan installeres på sådan en partition
Avatar billede poko1 Ekspert
20. september 2014 - 20:23 #12
Nej du kan sagtens installere MBR men ikke uden at total formatere disken og konvertere den fra GPT til MBR
Jeg kører begge dele på min kones 2 Harddiske Win8 GPT på den ene og Win7 MBR på den anden
Avatar billede hansen222 Nybegynder
20. september 2014 - 20:44 #13
Okay mange tak for hjælpen
Avatar billede poko1 Ekspert
20. september 2014 - 20:53 #14
PÅ min kører jeg kun GPT på min kones begge dele
http://gratisupload.dk/vis_billede/714435/
21. september 2014 - 15:37 #15
@ #6: Poko1, det er ikke korrekt, mht garantien.
Følgende gælder for alle HW leverandører:
Det er en gammel misforståelse, at man skulle miste garantien ved at ominstallerer til et andet os. Man mister heller ikke garantien hvis man sætter uoriginale dele i.
Avatar billede hansen222 Nybegynder
22. september 2014 - 13:32 #16
det vil sige man ikke miste garantien ved at formatere hele computeren også lægge windows 7 på?
24. september 2014 - 14:52 #17
#16 - Nej :)
24. september 2014 - 14:53 #18
#17 skulle være, nej du mister ikke garantien :)
Avatar billede poko1 Ekspert
24. september 2014 - 19:18 #19
#18 Kan det hele ikke være ligegyldig spørger har installeret Win 7
Se historik! "lukker selv og beholder point i 99% af sine tråde!
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/hansen222+%28nedlagt+brugerprofil%29
Avatar billede hansen222 Nybegynder
29. september 2014 - 15:28 #20
rogerrabbit: okay tak for hjælpen :)

poko1 ja jeg lukker selv når jeg har bedt folk om at lægge et svar og de så ikke gør det for ellers begynder jeg og så mails om åbne spørgsmål og gider ikke bliver spammet med det, ellers lukker jeg hvis jeg selv har fundet en løsning.
har jo også bedt om svar i den her tråd fra pixxel som jeg heller ikke har fået så derfor lukker jeg også den her hvis der ikke kommer noget svar inden jeg begynder og få de der mails hele tiden.
Avatar billede hansen222 Nybegynder
09. oktober 2014 - 03:06 #21
tak for hjælpen til dem som har hjulpet :)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2014 - 09:20 #22
"har jo også bedt om svar i den her tråd fra pixxel som jeg heller ikke har fået"

Det har jeg overset, når pyt med det bare problemet er løst.