Avatar billede sirkejser Juniormester
20. september 2014 - 18:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mangler erfaren hjælp til reinstall med fuld formatering

Hej.
Jeg vil gerne have min maskine formateret og genistalleret windows 7 (enterprise 64bit).
Jeg oprettede en ny partition på 10gb til Win7. Så smed jeg den win7 skive i med setup og viste den vejen til hvor den skulle installere. Den gjorde det så også fint nok MEN, nu er der så bare 2 windows 7 på min pc og det er bestemt ikke hvad jeg ønsker.

Jeg har kigget rundt på nettet og set på den rettte løsning men kan ikke finde én der matcher præcist hvad jeg ønsker, som jo er en ren installation på en formateret maskine.

Er der en der kan guide mig igennem fra A til Z?

hilsen herfra
Avatar billede poko1 Ekspert
20. september 2014 - 19:00 #1
10 GB til Windows 7 Så har du ikke hentet opdateringer endnu?
Kør oprydning sæt flueben ved tidligere installationer.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2014 - 19:08 #2
Boot op på windows 7 og på brugerdefineret. Slet alle partitioner, og opret derefter en partition til windows. Jeg vil nu anbefale mere end 10GB, der skal jo være plads til opdateringer og mindre programmer, så 50-80 GB vil nok være mere brugbart.
Avatar billede sirkejser Juniormester
20. september 2014 - 19:46 #3
ikke installeret den endnu. slettede den jeg kørte ind da jeg ikke ville have 2 windows7.. men en clean start. men ja jeg skal nok sætte 80gb af til win partitionen.

men windows install giver ikke megen valg når jeg vælger og installerer. den spørgere bare hvad for part. jeg ønsker og installerer på og så går den igang. jeg vil jo gerne som i gamle dage på en xp feks formatere som en del af installationen.. det er måske ikke muligt?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2014 - 19:52 #4
Jeg har ikke set andet, end at der på windows installationen ved boot gives mulighed for at nedlægge og oprette partitioner.

Ps. #2 geron er også mig, den bliver nedlagt om et øjeblik.
Der gik totalt koks i det, da jeg ville have en ny mail adresse.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. september 2014 - 19:58 #5
Avatar billede sirkejser Juniormester
20. september 2014 - 20:59 #6
ok, nu kunne jeg så lige se der ikke var samme muligheder på mit skærmbillede.. men så der stod hvis jeg ville have flere options måtte jeg boote fra opstart.. min cd booter desværre ikke fra opstart - hvordan får jeg den til at boote op i stedet for og den bare går videre ind på selve computeren.. kan jeg trykke en F knap?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2014 - 21:04 #7
der er så F12 der giver en bootmenu, hvor du kan vælge at starte fra cd.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2014 - 21:05 #8
På mange computere giver F7 eller F8 nogle forskellige boot muligheder.
Hvis du ikke får det, skal du i bios og sætte DVD som 1.ste boot.