Avatar billede eiken Nybegynder
21. september 2014 - 02:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mapper vokser ved kopiering til USB-nøgle ?

Jeg har kopieret nogle mapper til en USB nøgle. Efter kopiering er mapperne på USB-nøglen størrer end orginal mapperne.
Hvad er det der sker ?
Jeg har nogle mapper liggende på min computer og ønsker at flytte dem til en anden computer via en USB-nøgle.
På computeren opretter jeg en ny mappe (TEST) til at kontrolerer at kopieringer er OK.
På USB-nøglen opretter jeg en mappe Som jeg kalder USB 2. Jeg kopierer så mapperne fra computeren til mappen USB 2. Når kopieringen er færdig flytter jeg mapperne på computeren over i TEST mappen.
Når jeg sammen ligner mappen TEST og mappen USB 2 har de ikke samme størrelse ?
TEST mappen: 41,8 GB (44.908.445.696 byte) 1489 filer 95 mapper
USB2 mappen: 41,8 GB (44.908.630.016 byte) 1497 filer 95 mapper
USB 2 mappen er vokset med 184.320 byte og 8 filer.
Normalt har de samme størrelse.
Jeg kan vel nok gå ud fra at kopieringen er OK, sålænge størrelsen på USB 2 mappen er størrer end orginal mappen
Men hvorfor bliver mappen på USB-nøglen størrer ?
Nu har jeg været alle mapperne igennem og sammenlignet dem på USB-nøglen med dem i TEST mappen som ligger på computeren, men jeg kan ikke finde de 8 filer som fylder 184.320 byte ?
Jeg kører Win XP 64-Bit version, som er sat op til Vis beskyttede operatvsystemfiler, vis filnavne for kendte filtyper, vis skjulte filer og mapper, og Vis indholdet af systemmapper.
Jeg har også prøvet med en anden USB-nøgle, Samme resultat.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. september 2014 - 08:45 #1
Det gør de også hos mig hvis jeg flytter dem fra en disk som er NTFS formateret til en USB nøgle der er FAT 32 Formateret men ikke hvis USB også er NTFS Formateret det har noget med klostrenes størrelse at gøre.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. september 2014 - 08:59 #2
NTFS:
Størrelse:  101 KB (103.673 byte)
Diskforbrug:104 KB (106.496 byte)

FAT32:
Størrelse:  101 KB (103.673 byte)
Diskforbrug:128 KB (131.072 byte)
Avatar billede eiken Nybegynder
23. september 2014 - 12:36 #3
Min usb nøgle er formateret til NTSF, ellers kan den ikke tage DVD-9 (dual-layer) og store TS filer.
Så det har ikke noget at gøre med FAT32.
Avatar billede eiken Nybegynder
08. oktober 2014 - 19:40 #4
Ingen brugbare svar
Spm lukkes