Avatar billede gabidk Nybegynder
21. september 2014 - 11:56 Der er 14 kommentarer

eksternt dvd drev med brænder

hej allesammen.
jeg har været herind mange gang, når jeg skulle finde nogle løsning på mine tåbelige spørgesmål. Men nu er jeg nød til og skriver :/
jeg har en compaq bærbar, som er over 5 år gammel.
min cd/dvd drev virker stortset ikke mere. Jo jeg har prøvet mange af de ting som man finde på net inkl. herind, men jeg tro jeg bliver nød til og anskaffer mig sådan en eksternt dvd drev med brænder.
spørgsmål: HVILKEN EN SKAL JEG VÆLGER SOM ER FORHOLDSVIS BILLIGE OG GOD?
jeg har primært brug for at den kan læser de brandte cd/dvd skiver hvor jeg har filer, billeder, (musik og film)og kunne også brander ud på sådan tommer cd/dvd skriver.
Er I søde og hjælper mig med det, og ikke "bare" sender en link til mig. jeg er ikke så teknisk som I er, dog jeg er ikke en blondine :P
på forhånd tak
Gabi
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2014 - 13:27 #1
Jeg forstår dit spørgsmål sådan, at du vil have teknisk hjælp til at sætte et nyt DVD drev i din computer.
Jeg mener, at så er det en hjælp at se det på youtube.
https://www.youtube.com/results?search_query=DVD+in+compaq
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. september 2014 - 13:29 #2
Alle de eksterne drev, man finder ved at søge på nettet, ser ud til at opfylde dine behov, så det er vel bare at gå efter et af de billigste:
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=SE-208DB/TSBS&pn=Samsung&vare=889468&f=edbp
Jeg går ud fra, at du har prøvet at rense linsen på dit nuværende drev med en vatpind og sprit, rensebenzin eller lignende.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. september 2014 - 13:40 #3
Hvis du vil give dit interne Drev en chance til så prøv lige dette Fix der skal være en CD/DVD skive i da der foretages nogle ryk for at rette læsehovedet.
http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2014 - 13:50 #4
#2 Nå ja der står jo faktisk en ekstern:-) Men det vil da være mere fiks at udskifte den defekte DVD og være fri for ledninger.

Linket fra #3 lyder som et forsøg værd, og så er det jo gratis.
Avatar billede gabidk Nybegynder
21. september 2014 - 16:19 #5
tak jeg kigger på det :)
Avatar billede gabidk Nybegynder
21. september 2014 - 16:26 #6
nu har jeg kigget på de film på you tube, men der skal man jo splitter det hele i ad?!
nu har jeg sådan set søgt bare på net, cd/dvd drev og de står de hedder "ekstern"
je ger lidt lige glad om den har ledninger eller ej, bare den funger :D :D
jeg tro ikke jeg ville kaster mig ud i sådan ting, som jeg skal skille af...
men tak for hjælp ind til videre :)
Avatar billede poko1 Ekspert
21. september 2014 - 16:30 #7
"dog jeg er ikke en blondine :P#
Så kom blondinen alligevel til Lol.
sjov til side du skal ikke selv lægge svar det er noget du beder den der gav dig en løsning om Og som du så kan acceptere.
Ps. Jeg samler ikke point!  :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
21. september 2014 - 16:32 #8
Du skal overhovedet ikke skille noget ad bortset fra 1eneste skrue for at tage drevet ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2014 - 16:44 #9
Jeg er enig i#1 og #8. Et internt drev er meget smartere. På #1 link ser man hvordan det gøres:
https://www.youtube.com/watch?v=eQenQlCsK-8
Avatar billede poko1 Ekspert
21. september 2014 - 16:44 #10
Avatar billede poko1 Ekspert
21. september 2014 - 16:58 #11
Prøvede du FIX IT ? #3
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2014 - 19:24 #12
#6
Nå ja, hvis du på baggrund af det direkte link i #9 og billederne i #10 alligevel er bekymret for at pille den skrue ud, så er det nok bedst for dig, at købe et ekstern drev, som vist i #2.
Så du ikke kaster dig ud i, at splitte det hele ad :-)
Avatar billede gabidk Nybegynder
06. oktober 2014 - 07:07 #13
hej alle sammen.
tak for jeres hjælp, men det viste sig at der var også andre små ting med min pc. så jeg købte bare en ny en....
ps: jeg ved det ikke hvordan med de der point funger, og jeg vil ikke fornærmer nogen med det, så vær venligst ser bort fra :)
gabi
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2014 - 09:16 #14
Hej Gabidk
Du lukker bare tråden ved at acceptere det svar du selv har lagt.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo