Avatar billede tiger_dk Mester
21. september 2014 - 14:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vindstøj i mikrofon

Hej

Jeg har et Canon Legria HF R57 videokamera. Jeg har et spørgsmål, som også fremgår af overskriften, vindstøj i mikrofonen, er der nogen der har en løsning på sådan noget ! Bare når man går en tur, og der blæser lidt så går det i mikrofonen, temmelig irreterende !

Er lidt tvivl om den står i den rigtige kategori eller må i lige sige til !

På forhånd tak !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2014 - 16:31 #1
På et kompakt kamera som dit vil jeg tro du ikke direkte kan gøre noget. Der skal jo være en ulden hætte over for at fjerne dette.
Kan se sådan ud: http://thewindcutter.com/shop/image/cache/data/a-fur-windscreens-slide-570x328.png

Tror ikke lige din mikrofon er så synlig at man kan gøre neget vel?

På dette kompakt kamera her http://ecx.images-amazon.com/images/I/410bFTFY63L._SL500_AA300_.jpg er det monteret.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2014 - 16:32 #2
Har dit kamera udtag for ekstern mikrofon ville du kunne få flere løsningsmuligheder
Avatar billede tiger_dk Mester
21. september 2014 - 16:40 #3
Det er godtnok en udgang der hedder AV udgang (med billede af en høretelefon i parentes) på siden af kameraet !
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2014 - 19:59 #4
et udtag er så ikke en udgang - men en indgang (eller bare et stik).
udgang giver adgang (nu bliver det svært) til lyd ud - og du skal have adgang til lyd ind. Og det har kamera ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2014 - 17:09 #5
Enig i #4. Håbede måske at den indbyggede mikrofon havde en ledning man kunne udtage, og sætte en ekstern til, men det er ikke tilfældet kan jeg forstå, og der er heller ikke mulighed for at dæmpe støjen på den direkte?
Avatar billede tiger_dk Mester
25. september 2014 - 11:15 #6
Jeg har fundet ud af, at der er nogen indstillinger i kameraet, man kan slå til
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2014 - 20:08 #7
Som begrænser vind støjen?
Avatar billede tiger_dk Mester
25. september 2014 - 20:22 #8
Funktionen i kameraet hedder Støjdæmpning - Mindsker støj fra vind og biler. Ideel til optag. i bil/menneskemængde . jeg har dog ikke prøvet den endnu, men noget kunne tyde på, at hvis den funktion er slået til, ville det hjælpe. Men hvis jeg skal være hel ærlig, så tror jeg ikke helt på det, men man da aldrig vide !!
Avatar billede tiger_dk Mester
03. oktober 2014 - 13:43 #9
Jeg tror ikke vi kommer en nærmere løsning end det der tilbydes i selve kameraet, eller evt. noget skumgummi, man kunne sætte foran mikrofonen på en eller anden måde !

Læg et svar !
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2014 - 09:11 #10
svar.