Avatar billede mcclaud Nybegynder
21. september 2014 - 17:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Show-Hide div

Hej alle eksperter

Jeg arbejder på at integrere et script, som kan vise og skjule divs, når der klikkes på en trigger. Er en anden div synlig, skjules denne, før den nye vises. Jeg kan desværre ikke få det til at fungere, hvis jeg wrapper triggeren og den skjulte div i en ydre div - sådan her:

<div class="ydre-div">
  <div>Triggeren</div>
  <div>Den skjulte tekst</div>
</div>
<div class="ydre-div">
  <div>Triggeren</div>
  <div>Den skjulte tekst</div>
</div>

Scriptet ser således ud:

$(function() {
$(document).on('click', '.trigger', function(e) {
e.preventDefault();
$(this).siblings('.trigger').removeClass('close').addClass('open').next().slideUp(100);
if ($(this).hasClass('open')) {
$(this).removeClass('open');
$(this).addClass('close');
$(this).next().slideDown(100);
}
else {
$(this).removeClass('close');
$(this).addClass('open');
$(this).next().slideUp(100);
}
});

Man kan stadig vise og skjule divs ved at klikke på de forskellige triggere, men scriptet kan ikke lukke andre åbne divs.

:o) mccclaud
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2014 - 19:46 #1
kan du starte koden med at lukke det hele, og så bare lade ($this) åbne for det aktuelle?
Avatar billede mcclaud Nybegynder
21. september 2014 - 20:18 #2
Hej claes57

Det lyder som en go' idé... Jeg må dog indrømme, at jeg ikke umiddelbart selv kan gøre dette. Kan jeg lokke dig til at bringe mig kode-stumpen?

På forhånd mange tak.

:o) mcclaud
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2014 - 20:54 #3
Det er så også lidt (noget) udover, hvad jeg normalt slipper godt fra. Så der skal lige en tredie person på.
Avatar billede mcclaud Nybegynder
27. september 2014 - 17:34 #4
Hej claes57

Nå, der kom aldrig et bud fra andre... og i mellemtiden har jeg fundet et andet script, som kan det, jeg ønsker.

Jeg vil dog gerne belønne din venlighed, så smid et svar - så giver jeg point.

:o) mcclaud
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2014 - 17:44 #5
Tak for buddet, men bare luk selv.
Avatar billede mcclaud Nybegynder
27. september 2014 - 18:07 #6
Hej claes57

Ok...  :o)