Avatar billede jan-nielsen Nybegynder
22. september 2014 - 09:30 Der er 8 kommentarer

Fjerne eller minimere File Explorer i Win 8

Hej,
i Windows 8 vil jeg gerne gå direkte til skrivebordet, og det gør jeg ved at kalde C:\Windows\explorer.exe i task scheduleren.

Men, så åbner der også et vindue med File Explorer, og det vil jeg gerne enten fjerne, eller bare sikre at det starter minimeret. Nogen tricks ?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2014 - 10:50 #1
hvorfor bruger du ikke bare classicshell - det er gratis.
http://www.classicshell.net/
Avatar billede jan-nielsen Nybegynder
22. september 2014 - 11:29 #2
Det gør jeg måske også, hvis det er løsningen.
Men jeg håbede at jeg bare kunne sætte en parameter, f.eks. ved kaldet af explorer.exe, eller lignende - maskinen skal bare stå og køre med en applikation hos en kunde, så det er ikke så vigtigt hvad der ligger bagved.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2014 - 11:39 #3
opgradering til 8.1? den kan starte direkte i skrivebord.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2014 - 12:57 #4
Enig med #1 Classic shell er særdeles nyttig, som i windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2014 - 18:02 #5
Classic shell er efter min mening temmelig bedre end skrivebordet i 8.1. Sad og kiggede på en i går, og der er slet ikke de muligheder som der er med Classic Shell.
23. september 2014 - 06:57 #6
Avatar billede jan-nielsen Nybegynder
23. september 2014 - 15:43 #7
Tak til alle for svarene.

Til dette formål skal maskinen kun kunne én ting, nemlig logge på en virtual server via Fjernskrivebord, og så fungere som brugerinterface for en applikation der kører der. Så der valgte jeg at opgradere til 8.1.

Personligt kører jeg Windows 7, og håber at slippe for 8 (plejer at springe hver anden version over). Men jeg kan da godt høre, at hvis jeg skal have Win 8 er classicshell værd at kigge på !
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2014 - 19:50 #8
Ja du får stort set en Windows 7 brugerflade med Classic Shell.