Avatar billede torbenhvid Nybegynder
22. september 2014 - 10:31 Der er 2 kommentarer

Videobrænding

Hej!
Jeg har et problem med mit videoprojekt. Jeg har en hd-video  på 2 timer og 33 minutter. Det er lavet på et canadisk program, Corel X7 vidoe pro. Når programmet har kørt projektet igennem (rendering) og det skal til at brænde en blu ray disk, får jeg meldingen: Undefined error -  5:0:0, derefter lukker programmet og jeg kommer ikke videre. Der er masser af plads på harddisken, næsten 2TB. Jeg kører med Windows 7 styresystem.
Er det noget, som eksperten kender til og evt, har en løsning på?

Med venlig hilsen
Torben Hvid
Højervej 4
6270 Møgeltønder.
Avatar billede eurositi Ekspert
22. september 2014 - 11:36 #1
Jeg kiggede lige hér:
http://graphics.bigresource.com/VideoStudio-Unspecified-Error-in-rendering-DVDs-tcCWpjE3o.html#e47ZpS350
... og konstaterede, at Corel VideoStudio åbenbart fortsat har et uløst problem med deres brændingsfunktion, som har eksisteret i 4-5 år(!)

Jeg vil derfor foreslå, at du dropper alle planer om at bruge Corels diskbrændingsfunktion og først laver projektet om til en videofil på din harddisk. Når du har en video i f.eks. M2TS eller MP4 format, kan du efterfølgende brænde den til en blu-ray disc med et andet program, f.eks. Burnaware Free.
Avatar billede torbenhvid Nybegynder
22. september 2014 - 12:26 #2
Hej, eurositi!

Tak for dit svar! Jeg vil prøve dit forslag. Jeg synes også, at det er for dårligt af Corel, at de endnu ikke har eliminineret denne fejl, som de har kørt med i flere år.
V.h. Torben Hvid.