Avatar billede GamleAnders Nybegynder
22. september 2014 - 12:03 Der er 5 kommentarer

Mediecenter til en handicappet.

Hej Eksperter.

Jeg står i den situation at jeg er pædagog på en boenhed for udviklingshæmmede. Vi har en borger som godt kunne ønske sig at kunne se sine gamle VHS og DVD'er. Dette kan den borger ikke mere, da det halter lidt med finmotorikken. Så vi har tænkt at vi kan få spillet alle dvs'erne og VHS'erne ned på en Hardisk.

Men hvilken afspiller skal man vælge, jeg har være hos elgiganten" Her har vi ikke noget af den slags"
Proshop " Jeg vil anbefalde WDTV "

Så den WDTV afspiller ser da også rigtig fin ud, det er bare det problem. Det anmeldelser jeg har set på youtube, viser ikke rigtig hvordan menuen er. Det vi søger(krav)er at filmene bliver vist som på Netflix, altså et billede af coveret fra filmen eller noget i den stil, da borgeren ikke kan læse.

Ved i om WDTV har denne funktion ? Eller har i måske en anden afspiller i tankerne ?

MVH Anders.
Avatar billede madklub Guru
22. september 2014 - 20:20 #1
Hvis borgeren har en computer er https://plex.tv/ og en Chromecast en god kombi.
DVD'erne på harddisken i pc'en.
Plex streamer til TV via Chromecast.
Avatar billede GamleAnders Nybegynder
24. september 2014 - 17:15 #2
ok.
Desværre er det ikke muligt at få trådløst net i lejligheden.
Avatar billede GamleAnders Nybegynder
24. september 2014 - 19:11 #4
ja, men kan en WDTV afspiller, det jeg efterlyser??
Avatar billede madklub Guru
24. september 2014 - 20:57 #5
Det tror jeg, men du kan sikkert få det at vide i butikken.