Avatar billede ps76 Forsker
22. september 2014 - 12:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Overførsel til TV

Jeg har købt et grafikkort - Nvidia Gforce GT 730 - til min stationære PC. Der er HDMI udgang på dette grafifkkort. Opdateret driver.

Jeg har også købt en 20 m lang hdmi ledning, som jeg så forbinder fra PC til TVèts hdmi indgang.
Stationær pc er således nu forbundet til stuens tv.

Jeg går på nettet hvor jeg har abonnement på Tennistv.com - streaming direkte fra tennisturneringer. Fint billede på pc.Jeg tænder for tv`et og vælger den hdmi indgang, hvor kablet er tilsluttet.

MEN - der ser jeg bare pc`ens skrivebord - ikke det aktuelle internet signal, som ellers ses på pc`ens skærm.
HVORFOR IKKE? Hvad mangler jeg at gøre for at få tenniskanalen fra pc`en ind på mit tv?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. september 2014 - 12:24 #1
Prøv at trykke på Win tasten +P og se om du kan vælge den rigtige Kombination!
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2014 - 12:35 #2
Prøv på pc at trække tennistv ud over kanten til højre eller venstre for at se, om det så kommer fra på tv. I så fald er grafikkort sat til at udvide skærmbilledet i stedet for at kopiere.
Avatar billede eurositi Ekspert
22. september 2014 - 12:40 #3
SOm standard er Windows Skrivebordet forlænget til skærm nr. 2, når man tilslutter en ekstra skærm. Du kan ganske enkelt trække videoafspillerens vindue ud af skærmen til højre. Herefter dukker den op på din TV-skærm.

Men du kan også skifte indstillingen til "Duplikér skærme" herfra:
Kontrolpanel\Udseende og personlige indstillinger\Skærm\Skærmopløsning

Windows+P burde ganske rigtigt også kunne løse problemet.
Avatar billede ps76 Forsker
22. september 2014 - 12:54 #4
ja tak, men jeg tror der er et problem med kablet også. Kort efter jeg havde skrevet det indledende indlæg gik skærmen i sort. Den har kortvarigt vist skærmbilledet derefter - men i meget dårlig kvalitet. Er sort igen nu.
Det er som om fjernsynet afviser billedet fordi det er for dårligt og så udelukker signalet...?!
Når der er tale om 20 meter skal der måske et noget dyrere kabel til? Er fra AV-cables, 20 m, 295 kr...
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2014 - 13:11 #5
der kommer en trådløs dongle til at sætte i tv, og så software til ipad/android/pc/mac så signal kan overføres trådløst fra alle enheder til tv. https://airtame.com/

men ellers kan du prøve at flytte kabel (måske så det ligger dumt) til test. Evt frit henover gulvet. Bare så du lige kan tjekke, om der er støj på kabel ved den nuværende placering.
Avatar billede ps76 Forsker
22. september 2014 - 13:23 #6
Tak - det giver faktisk en ændring når jeg flytter lidt på kablet - så kommer billedet nogle gange tilbage på skærmen - men stadig i meget ringe kvalitet.
Så jeg tror jeg dropper hele projektet og køber et abonnement på C- more tennnis via canal digital i stedet. Så kommer signalet i hvertfald direkte ned på vores tv.
Tak for hjælpen - hvem vil have point?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2014 - 13:26 #7
Ingen point her.
Avatar billede ps76 Forsker
22. september 2014 - 14:14 #8
Ah, nu går det altså helt galt. Jeg opdagede at både det nye grafikkort OG det gamle, på bundkortet, fremgik stadig i enhedshåndteringen. Tænkte at resultatet måske ville blive bedre hvis jeg deaktiverede det gamle. Det gjorde jeg så - og så blev skærmen sort! (er derfor på min bærbare nu!). Så min stationære pc har sort skærm, hvilket jo viser at det nye kort ikke har været installeret ordentligt.
Men mit problem lige nu er så hvordan jeg får billede på skærmen igen, så jeg kan arbejde videre, da den åbenbart ikke har noget aktivt grafikkort lige nu?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2014 - 14:21 #9
tjek lige, at stik til pc-skærm sidder i det nye kort (husk at slukke for skærm før du flytter stik).
Avatar billede ps76 Forsker
22. september 2014 - 14:28 #10
ah - tanketorsk. Jeg havde naturligvis sat skærmstikket i det gamle stik, og ikke i det nye grafikkort stik..!
Avatar billede ps76 Forsker
22. september 2014 - 14:35 #11
Tak, Claes.
Avatar billede ps76 Forsker
06. november 2014 - 09:20 #12
lukker