Avatar billede MetteAa Nybegynder
22. september 2014 - 13:02 Der er 4 kommentarer

Link i Excel

Hej :)

Jeg har et spørgsmål vedr. excel.

Jeg har et ark der altid at åben på en altid tændt bærbar så den kan opdatere og lave automatisk macro.

I den excelfil vil jeg gerne have et link til et Powerpoint dias slide som den også gerne skulle opdatere hvis der sker ændringer.

Mit problem er ikke så meget at lave selve linket, det gør jeg via Paste Special via. Link.

Men når mit ark nu altid er åben, betyder det at andre ikke kan rette i Powerpoint filen, den kan nu kun åbnes som skrivebeskyttet fordi mit Excel altid er åben.

Håber mit spørgsmål er til at forstå :)
Avatar billede supertekst Ekspert
22. september 2014 - 13:59 #1
Hej

Kunne man forestille sig, at Excel filen kun havde forbindelse, når der skete ændringer og dette skulle vises i PP?

Mener at det kan lade sig gøre.

Og så velkommen til Eksperten
Avatar billede MetteAa Nybegynder
22. september 2014 - 14:22 #2
er ikke sikker på jeg ved hvad du mener :)
Men excel opdatere jævnligt mange andre ting. så det er derfor den bare står tændt og åben hele tiden..

tak :)
Avatar billede supertekst Ekspert
22. september 2014 - 15:34 #3
Ok - men det var kun linket til PowerPoint jeg mente.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
22. september 2014 - 15:58 #4
Kunne man forstille sig at dele Excel filen ville kunne klare opgaven? Har selv brugt Delt projektmappe i et stykke tid, hvor vi er en ca. 10 personer som bruger det samme Excel - jeg har ikke stødt på problemer indtil videre :)

http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/bruge-en-delt-projektmappe-til-at-samarbejde-HP010096833.aspx