23. september 2014 - 10:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Listbox med trinvis udelukkelse....

HEJ,

I en LISTBOX har jeg ca. 1300 navne (drenge og pigenavne) sorteret alfabetisk.

Ved siden af har jeg en Editbox.

Det jeg ønsker, er at når jeg skriver et navn (bogstav for bogstav) i EDIT'en skal listboksens indhold af mulige navne reduceres tilsvarende.

(altså første bogstav 'D' -  alle navne undtagen dem med D som forbogstav udelukkes.  Anne, benny, charlie, frederik ---> men ikke DAN, DAGNY, DENNY, Dennis  etc...)

Andet bogstav = 'A' - udelukker Denny og Dennis )

Tredie bogstav N - giver mig DAN  og udelukker DAGNY.

Og så fremdeles.

Sletter jeg 'N'et skal DAN og DAGNY vises igen. og videre bagud ..

Det kan laves som et DATABASE-løsning, men findes der en nemmere med listbokse, gensidige "udelukkelses-bokse" eller noget tilsvarende.

Kristian
Avatar billede stone Forsker
23. september 2014 - 17:25 #1
Avatar billede martinlind Nybegynder
23. september 2014 - 21:15 #2
det kan da ikke blive nemere end med et Tclientdataset og midaslib i din uses
27. september 2014 - 12:40 #3
Hej,

Undskyld at jeg først svarer nu.

På grund af en fejl-indstilling i min MAIL-boks har samme mailboks sendt al modtagen post til SPAM-boksen....  Og den checker jeg sjældent.

Det skulle være rettet nu.

Jeg skal kigge på forslagene og melde tilbage ...

Martin Lind:  Jeg har ingen erfaring med MIDAS (udover at alt hvad han rørte blev til GUld - spændende forudsætninger (!) - har du evt. et par referncer som jeg kan læse lidt om MIDAS .. )

Kristian
13. oktober 2014 - 10:03 #4
Efter at have kigget på mulighederne, fandt jeg ud af at den bedste løsning faktisk er at bruge database-løsningen LOCATE. Det giver lidt mere arbejde omkring REDIGERING (sletning, nyt navn indsættes og sortering ), men det er til at løse.

Så det gjorde jeg.

Men point ?

Hvordan løser vi det ????

KR
28. oktober 2014 - 10:45 #5
Da ingen har meldt sig lukker jeg spørgsmålet.

KR