Avatar billede teamlh Nybegynder
23. september 2014 - 16:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WIFI med router og accespoint

Hejsa,

jeg har internet med fast ip, fra NRGI/Waoo/Fibia.
Jeg har to MSI routere, hvoraf den ene er sat op til at køre som accesspoint.
Men lige så snart jeg kobler mit accesspoint til, så falder hastigheden både på den pc som er kablet, men også på wifi'en og det er virkelig et markant fald.

Routerne hedder begge RG300EX Lite og sidder begge i kablet netværk.

Jeg er begyndt at tænke, om det kunne være den faste ip, der driller.

Venlig hilsen
Lise
Avatar billede supportsiden Professor
24. september 2014 - 14:15 #1
Opgrader firmware i routerne.
Den du bruger som AP skal fra et af dens LAN stik, sluttes til et af routerens LAN stik. Så vil LAN og WLAN køre i samme netværk.
DHCP på AP skal være disablet.
AP må ikke have samme intern IP /LAN IP som routeren

Hvis du bruger WiFi på routeren også, skal du sørge for at den ikke kører på samme kanal som AP.

Men hvorfor bruger du to ? Kan du ikke bruge WiFi på routeren ?
Avatar billede teamlh Nybegynder
24. september 2014 - 15:05 #2
Det eneste jeg så ikke har gjort, er at opdatere firmware.

Alt andet er gjort, som beskrevet....

Og fordi jeg skal bruge to, er manglende rækkevidde i vores vinkelhus på 3 plan.

Afprøver firmware og vender tilbage
Avatar billede supportsiden Professor
24. september 2014 - 15:43 #3
Vi snakker om AP, ikke repeater går jeg ud fra.
Husk forskellige kanaler på dem.
En anden mulighed er at bruge HomePlug, det fås også med en AP
Avatar billede teamlh Nybegynder
09. november 2014 - 20:58 #4
Hele forsøget er opgivet. Ovenstående virkede desværre ikke