Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
23. september 2014 - 19:07 Der er 12 kommentarer

SpeedTest

Jeg er ved at tæste vores Wifi i huset , bruger speedtest.net og køre med Netgear R7000 Router på 50/50 fiber.

Hvordan kan det være at på alle enheder bliver upload altid bedre eller hurtigere end download ??
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2014 - 20:36 #1
Er der nogen der bruger nettet mens du tester?
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
23. september 2014 - 20:43 #2
Nej ik rigtig
Avatar billede Antlars Novice
23. september 2014 - 20:55 #3
Hvad med alle dine andre spørgsmål??
-Endnu har du ikke lukket et eneste, eller tildelt point?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2014 - 21:29 #4
Hvilke hastigheder får du i upload og download og hvad hvis du bruger kabel?
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
23. september 2014 - 21:48 #5
PÅ kabel ligger jeg ca på 52/55mbps på wifi Down 36 up 46
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2014 - 22:36 #6
Hvilke wifi kort er der i maskinerne? (Model navne)

Hvad hvis du fx henter et linux system via bittorrent? (Ubuntu er ret populært)

Får selv højere hastigheder ved download af linux systemer via bittorrent end speedtest..
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
24. september 2014 - 16:05 #7
Har ikke lige prøvet det med Linux men nit wifi kort hedder:
¨
Qualcomm Atheros AR9285 802.11 b/g/n wifi adapter
Avatar billede Blueeyez Mester
24. september 2014 - 17:56 #8
Gør det nogen forskel om du sidder tæt på eller lidt fra routeren?

Umiddelbart er routeren high-end så problemet er nok netkortet.

Dog et par tricks:

Sæt det trådløse til kun at bruge -n hvis muligt kobineret med -ac dog understøtter dit netkort ikke -ac.
Vælg en bestemt kanal (er der andre trådløse netværk bør du finde den mest optimale)..

Er routerens antenner sat korrekt? Der er 3 og dem i siderne skal pege lidt til siderne og den i midten lige op. Står routeren ned eller hænger den på en væg/plade?

Har du opdateret det trådløse netkorts driver via producentens side?
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
24. september 2014 - 18:06 #9
ok.

Driver er updatet.
Routerens antenner står som du beskriver.
Routeren står i stuen på en reol ca 1,80 over gulv
Den køre på kanal 9 på 2,4 den der ikke ligger andre der.

Ved ikke lige helt hvordan jeg kan nøjes med kun at køre n fra routeren.

angående hvor jeg sidder gir det ikke det store om det er hvor den bærbare står nu ( ca 6m fra router ) eller om jeg går helt hen til den.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. september 2014 - 21:43 #10
Du må gennemgå routerens konfigurations side, muligheden burde være der..

Som nævnt tror jeg dog flaskehalsen er dit netkort, men ville som nævnt prøve at hente et linux system via bittorrent..
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
25. september 2014 - 15:22 #11
ok prøver lige at gå det hele igennem igen.

Har læst et sted på nettet at man kunne ændre region fra Europa til Usa og det så ville gi ca 10% på wifi har det noget i sig ?
Avatar billede Blueeyez Mester
25. september 2014 - 15:41 #12
Det kan det godt, men jeg tvivler på at din router er synderen..

Tror mere det er dit netkort som efter min mening er dårligt. (Blot min erfaring) bruger selv intel i bærbare, men kører så os kun med linux ubuntu.