Avatar billede lhalvorsen Nybegynder
24. september 2014 - 10:09 Der er 4 kommentarer

XAL restordre debitor

Jeg har på en specifik debitor adskillige ordrelinier på forskellige ordre som ikke er fuldt leveret - dvs der er måske bestilt 300 stk men kun leveret 150. Hvis jeg står på debitorer og vælger restordre kan jeg se dem alle her. Men hvis jeg går under udskrifter og vælger posteringer/ordrelinier/restordrer til levering så får jeg kun dem der har status restordre og det har de IKKE.

Kan jeg ved hjælp af rapportgenerator selv danne liste hvor den udskriver alle de ordrer hvor der er faktureret mindre end ordret ? Hvilket kartotek skal jeg bruge ? På forhånd tak
Avatar billede danjo Novice
24. september 2014 - 10:49 #1
Kan din XAL version udskrive til Excel?

I rapportgeneratoren skal du have fat i kartoteket Ordrelinier (så vidt jeg husker, XAL er langt væk, men ligner C5...), men problemet er, at der er ikke felt, der KUN er udfyldt, hvis der er tale om en restordre. Måden at finde ud af det på, er at sammenligne de to felter LeverNu og Antal. Hvis disse felter er forskellige, er der tale om en restordre. Men rapportgeneratoren kan ikke filtrere på en udregning.

Hvis det er muligt, ville jeg udskrive alle ordrelinjer til Excel, og bruge filtreringsværktøjer der.

Hvis ikke din XAL kan udskrive til Excel, kan den i hvert fald eksportere til en CSV fil, der kan indlæses i Excel. Er der tale om en million linjer, kan man i XAL filtrere på dato f.eks. eller man kan bruge PowerQuery i Excel til at læse CSV filen og lave filtreringen der uden at importere alle ordrelinjerne.

Giver det mening? :-)

MVH
Dan Johansen
www.consona.dk
Avatar billede lhalvorsen Nybegynder
24. september 2014 - 10:51 #2
Rigtig meget - tusind tak - det prøver jeg
Avatar billede danjo Novice
24. september 2014 - 10:54 #3
Dejligt! Ellers skriver du bare igen...
Avatar billede lhalvorsen Nybegynder
24. september 2014 - 10:56 #4
jeg synes bare ikke jeg har et kartotek der hedder ordrelinier men kun en der hedder ordrePost - kan det være den ?

pinligt men hvordan giver jeg point ?