Avatar billede zombien Juniormester
24. september 2014 - 10:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fang hvilken java version der er installeret

Hej Eksperter

Jeg sidder og er igang med at lave en side der henter en masser informationer ud omkring browseren og plugins min besøgende har installeret...

dette gøres for at jeg kan yde en bedre support og evt. bede dem opdatere deres software osv.

jeg benytter browsercap.ini til det mest basale som hvilket windows, hvilken browser, javascript aktiveret, java aktiveret, cookies aktiveret.

men jeg vil gerne fange hvilken java version de har installeret

her har jeg søgt meget på nettet og har fundet følgende

<script src="http://www.java.com/js/deployJava.js"></script>
<script>
var versions = deployJava.getJREs();
alert(deployJava.getJREs());
</script>

men den returnere undefined :S nogle som kan hjælpe her?

eller kender i andre måder at lave sådan en side, har set den inde hos komogvind.dk hvor de køre det mest basale igennem...
Avatar billede repox Seniormester
24. september 2014 - 11:09 #1
Det kan du som sådan ikke uden rent praktisk at køre en reel applet der kan fortælle din server/klient det.
Det kræver som udgangspunkt at brugeren skal interagere med den applet (godkende at den skal køres) for at du kan få informationen.
Avatar billede zombien Juniormester
30. september 2014 - 08:42 #2
Okay, det snakkede de så selvfølgelig ikke om inde på stackoverflow.com :S men jeg siger tak for det hurtige svar så må jeg jo lidt opgive det projekt

ligger du et svar?