Avatar billede torzen Praktikant
25. september 2014 - 08:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Irrriterende curser i "skriveprogrammer"

Jeg har en vaio pro bærbar med win 8. Curseren er ikke som den plejer, altså en lodret streg der står mellem to bogstaver og blinker. Det er en sort firkant der står OVER et bogstav og blinker. Når den er sort, bliver bogstavets farve hvid.
Og det er pi....irriterende, da jeg aldrig kan huske om man er foran eller bagved bogstavet.
Jeg har nu købt en ny win 8.1 stationær, og her har den importeret mine vaio indstillinger, så jeg har det samme problem med curseren
Er der nogen der ved hvordan jeg kommer tilbage til den lodrette streg der står mellem to bogstaver og blinker ?
På forhånd tak
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. september 2014 - 08:26 #1
Er du ikke bare kommet til at trykke på "ins"/"Insert" tasten, så den er gået i overskriv-mode?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2014 - 09:12 #2
i kontrolpanel / Personlige indstillinger er i menu til venstre en 'Skift musemarkører' - i den kan du rette Tekstmarkering tilbage til |
Avatar billede torzen Praktikant
25. september 2014 - 10:13 #3
Nej til insert.
Og når jeg kigger under det tema jeg er i, så er Tekstmarkering angivet til I
????
Avatar billede torzen Praktikant
25. september 2014 - 10:20 #4
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2014 - 12:31 #5
det ser ud til, at musens tekstikon er ovenover - så den er ok.
Jeg ved ikke lige hvor andre markører er defineret.
Avatar billede torzen Praktikant
25. september 2014 - 19:53 #6
Hej Claes. Jeg forstår ikke helt hvad du mener.
Jeg prøvede at zoome helt ind, og så kan man godt ane at markøren står foran bogstavet. Se
https://www.dropbox.com/s/dysgnvzrie15e09/Ikon%20t%C3%A6t%20p%C3%A5.jpg?dl=0
Men når man ser det i almindeligt zoom, fylder markøren hele bogstavet.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2014 - 20:22 #7
Vi taler forbi hinanden. Se på dit første billede. Der er mus-markøren ( I ) en linje nede fra toppen af siden, og noget over r i teksten.
Den anden markør (jeg fik misforstået dig i første omgang) er ikke en musmarkør som jeg henviste til, men windows tekstfelt markør. Det er det inverterede w. Og det er denne, som jeg ikke ved hvor ligger i systemet, og derfor ikke kan rette på.
Avatar billede torzen Praktikant
26. september 2014 - 19:37 #8
Ja. Det er godt at vide at vi nu snakker om det samme :-)
Jeg ved EN ting. Og det er at jeg har importeret mine indstillinger til min stationære via min bærbar. Sker det via min Microsoft konto ?
Kan jeg på en måde nulstille, eller måske importere nogle andre indstillinger fra en anden Microsoft konto ?
(Bare et desperat forsøg på at løse problemet)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2014 - 19:49 #9
Du kan prøve at oprette en ny bruger, logge ind på den konto, og såntjekke, om fejlen er der. Er den ok, så kan du flytte dine filer til den konto, og køre videre på den.
Avatar billede torzen Praktikant
27. september 2014 - 10:15 #10
Hej Claes.
Jeg gjorde som du skrev. Oprettede en ny bruger, og loggede på den bruger.
Og her er problemet der ikke :-)
So far so good.
Men jeg er ikke meget for at flytte mine filer over på den anden konto, da jeg har en del indstillinger jeg så skal ændre.
Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre, UDEN at skulle flytte filerne ?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2014 - 10:33 #11
Med held og Google kan vi måske finde forskellen i brugerprofiler, og så få rettet den gamle konto.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2014 - 13:26 #12
Hvad mht kontrolpanel / personlige indstillinger ?
prøv at skifte tema, og se om den så skifter | ud også. Du skal muligvis genstarte før alt i tema er rettet igennem.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2014 - 13:43 #13
jeg fandt også dette
I found that if I uncheck the "Enable pointer shadow" check box under Control Panel > Hardware and Sound > Devices and Printers > Mouse > Pointers tab (the check box is near the bottom of the dialogue) and click OK, that it gets rid of this annoying 'graphic'. You can then go back in and re-enable the shadow, but the graphic does not come back.  Note: this is for Windows 7 OS.
Avatar billede torzen Praktikant
27. september 2014 - 22:40 #14
Det virker desværre ikke. Heller ikke at skifte tema.
Men lige for at forstå hvad der er sket......
Jeg har en VAIO bærbar. Jeg køber en spritny stationær med wn 8.1.
Jeg indtastede mine oplysninger (Microsoft konto mm) med min nye stationær, får det samme skærmbillede (der stod f.eks. vaio på skærmen). Dvs. baggrundsbilledet er importeret. Og det gælder så også den irriterende markør.
Hjælper det nogen til at finde en løsning ?
Claes, tak for at du prøver :-)
Avatar billede torzen Praktikant
30. september 2014 - 15:16 #15
Så fandt jeg endelig ud af det.
i
Kontrolpanel\Øget tilgængelighed\Funktioner til øget tilgængelighed\Gør det lettere at se computeren

kan man indstille tykkelsen af den blinkende markør.

Tak for hjælpen derude :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2014 - 15:58 #16
ok - tak for info.