Avatar billede ceciliemuunk Nybegynder
25. september 2014 - 09:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Internet virker ikke.

Hej.
Vi har en computer i husstanden som ikke virker. En compaq presario cq71. Den kan godt finde routeren, og logge på den, men når man går ind på fx. chrome, så står der at den ikke vil oprette forbindelse til internettet. Kan I hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2014 - 10:54 #1
prøv at slå firewall fra på compaq. Kontrolpanel/windows firewall - der er en menu i venstre side, hvor det kan stoppes.
Avatar billede Blandy Praktikant
25. september 2014 - 11:41 #2
er der rodet med statisk ip adresser på routeren eller den computer?
Avatar billede ceciliemuunk Nybegynder
25. september 2014 - 16:11 #3
Nej det tvivler jeg på, da ingen af os ved hvad det betyder ;)
Avatar billede ceciliemuunk Nybegynder
25. september 2014 - 16:32 #4
Det virkede ikke. Den bliver bare ved med at stå og 'identificerer'. Den har forbindelse lokalt.
Avatar billede Antlars Novice
25. september 2014 - 17:05 #5
Har i logget på med jeres kode til netværket? -Og er det accepteret??
Avatar billede ceciliemuunk Nybegynder
25. september 2014 - 17:12 #6
Ja det har vi.
Avatar billede Antlars Novice
25. september 2014 - 18:29 #7
Hvilket styresystem?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2014 - 19:42 #8
ceciliemuunk - du må MEGET GERNE skrive fx #7 på, når du svarer #7 - ellers ved vi andre ikke hvilke af vores uddybende spørgsmål, diu svarer på.
Hvis du i #4 svarede på mit forslag om at stoppe firewall, så virker den måske først efter at maskinen er genstartet (ikke dvale, men sluk helt ned, og start igen)